Min vän Tord 15/12-05

Hej.

Träffade min vän Tord på fm.
Vi har känt varandra i över 10 år och jag är full av beundran.
Han har lärt mig otroligt mycket om att kämpa
och aldrig sänka garden inför beroendets tjuvsmällar.
Det var ett tag sedan vi sågs så det var verkligen kul att träffa honom igen.
Han ska sluta som kock på Brokks (arbetsbrist?)
Tråkigt tycker jag.
”Det är tid för förändring och dags att våga hoppa” säger han helt lugnt.
Klokt mycket klokt sagt.
Jag önskar dig allt gott.
Vi hörs snart igen.
Fyra möten på em.
Alla mådde bra och såg hoppfullt på framtiden.
Ikväll blir det att packa för helgens utflykt till Klothyttan.
Där ska vi i torsdagsgruppen vara fredag, lördag och söndag.
Vi ska Chilla, softa, äta gott och njuta av varandras sällskap.
Torsdagsgruppen har jag haft i 14 år.
Vi jobbar med kamratstöd, motivation och återfallsprevention.
Varje torsdag i 14 år har jag fått förmånen att få träffa
och diskutera i grupp med människor som vill förändra sina liv.

Vilken otrolig kunskap och kraft det finns i detta.



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0