Nobelfest 8/12-05

Hej.

Alice stutsade med glädje till skolan i dag.
Björhagaskolan hade sin årliga Nobelmiddag.
Man dukar upp i gymnastiksalen med långbord, dukar, levande ljus.
Nobelmenyn
Förrätt - Skagentoast
Varmrätt - Kycklingfile med ostsås och potatisklyftor
Desert - Banana split

Fina bestik och glas.
Barnen är finklädda.
Pojkarna för flickorna till bordet, drar ut stolen.
Sedan serverar skolpersonalen eleverna middagen.
Efter avslutad måltid dansas vals.
Alla får sedan varsit Nobelpris i form av en medalj med sitt namn på.
Under veckan har man läst om dom olika Nobelpriserna.
Vist är det underbart.
Länge leve Björkhagaskolan och dess personal.
Se bilder på Länken.
 (Björkhagaskolan)

Börja själv dagen med ett besök på PREVIA.
Alltid lika spännande med nya möten
Känns som om vi kommer att kunna jobba bra ihop.
Var sedan på biblioteket och planerade en poesikväll jag ska vara värd för i April.
Det blir Hasse med gäster.
Sedan träffa jag en av killarna och vi snickra ihop en behandlingsplan.
Eftermiddagen låg jag hemma på soffan med en filt över mig och bara njöt.
På kvällen hade vi grupp och vi fick besök av en ny kille.
Det var en mycket glad och uppsluppen grupp.
Det blev snack om
Illrar, näsor, ögon,läkaretik, kärlek, Botox,
Zonsalva,Xbox 360,ångest,saknad,Bio Roxy,Brinna för konsten,
kurrator och bemötande i vården.


Gäladje och allvar i en skön dans.



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0