Två besök 2/11-05

Hej.

Två besök på fm.
Den ena var en ung kille som ville diskutera för och nackdelar med hasch.
"Tycker man kan röka en holk lite då och då".
”Det är inte värre en att dricka en vinare ibland”.
Vi hade en mycket bra och för mig lärorik diskussion.
Den andra hade rökt lite då och då.
Nu några år senare är han fast i ett beroende och får jobba hårt för att bli fri.
Fri att fatta egna beslut, utan att behöva fråga beroendet om tillåtelse.
”Jag vill vara jag.”
Två unga killar på besök på Jakobsgatan.
Jag önskar er båda allt gott och välkomna tillbaka.
Ännu en lärorik dag på jobbet.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0