Snigelboll Vs Psykiatrin 21/6-05

Hej.
I dag började jag dagen med ett besök på AF. Det var ett informationsmöte om vilka möjligheter AF har att hjälpa våra elever på Brokks med praktikplatser mm.
Det finns goda möjligheter om vi hjälps åt.
Efter frukost och motivationssamtal på Jakobsgatan åkte vi till Gustavsvik.
Men vi stanna inte så länge eftersom vädret inte var det bästa.
Efter det var jag på FK. Där hade mina papper kommit bort?
Nya papper och ny väntan.
SUCK.
Fika hos grannen som är i full färd med att packa inför flytt.

Alice och hennes kompisar kommer instormande och ska bygge en snigelboll.
Till det behövde dom en boll, en trasig stereo eller DVD.
-Man tar loss en grej ur stereon och sätter i bollen.
Alice har sett det på Cirkus.
Det var en boll med en grej i som man kunde ställa in så bollen rulla sakta.
Mina skeptiska frågor till projektet berörde dom inte det minsta.
Entusiastiskt tjatade dom vidare om en stereo eller DVD.
Boll hade dom.
- NEJ det förstår ni väl att ni inte kan plocka sönder stereon.
- Men jag har en gammal mobil ni kan få.
- JAAAA det blir jättebra.
- Har du en mejsel och en hammare också?
- Vist.
Efter detta satte dom igång och bygga en snigelboll.
När jag tre timmar senare frågade hur det gick med snigelbollen fick jag veta att.
”det blev någon felkoppling så den gick inte”.
I morgon är det en ny dag.  Men först ska vi läsa Tsatsiki och morsan innan vi släcker och drömmer om en ny dag full med snigelbollar och annat spännande som väntar.

Efter detta ringer man från psykiatrin och lämnar en obegriplig mattematisk formel
som svar på en filosofisk fråga jag tidigare ställt.
Jag förstår inte hur dom tänker eller vad dom vill.
JAG BLIR SÅ TRÖTT!

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0