Mitt parlament 17/11-05

Hej.

På förmiddagen var jag på häktet i Örebro och föreläst, pratade och diskuterade med sju häktade killar.
Det är alltid lika spännande och lärorikt att få vara med om dessa möten.
Jag läser dikter och berättar om min väg tillbaka.
Jag lyssnar på deras drömmar och förhoppningar om framtiden.
Min önskan är att kunnat ingjuta lite hopp
och att dom är lite gladare när jag går en när jag kom.
Dessa möten har jag haft den stora förmånen
att få ha en gång i månaden i över tre år.
Vilken skola detta är.. Eller som jag brukar säga ”det är mitt parlament”.
Jag önskar er alla ett gott liv.
Vi hörs och ses efter muck.
På kvällen föreläste jag på Markbackens skola tillsammans med en polis och inte vilken polis som helst utan en som säkert tag mig 15 – 20 gånger under dom år jag var aktiv i mitt missbruk.
Detta är över 20 år sedan och vi har aldrig pratat med varandra sedan dess.
Nu stod vi där på samma scen med ett gemensamt syfte
att informera föräldrar och ungdomar om droger och hur man kan upptäcka i tid att det håller på att gå snett för någon.
Jag vet inte vem jag ska tacka
men det har varit en fantastisk dag full av lärorika möten
Initiativet till kvällen var taget av
Markbacksgården, Örebro boxningsklubb och socialtjänsten.
Tusen tack till er och fullaste respekt till er ungdomar
som tog er tid att komma och lyssna på Janne och mig.
Sköt om er och ta ingen skit.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0