Björntand, kokböcker och mycket, mycket mera 9/10-05

Hej.
Dagen efter blir jag väkt 7.15 av Alice.
Vi smyger oss upp och ut i köket.
Straks efter kommer Lotta Thel och hennes dotter Tuva uppsmygande.
Vi tar med oss hundarna, våran Izy och Tuvas Jenka ut på en promenad.
Fullt hundbus utbryter utanför dörren.
Härligt och se två glada hundar fara runt i det daggvåta gräset.
Efter en stund kommer även Adrians gudfar Hugo ut som också sovit över. Sorterar sedan min presenter och ställer upp böckerna i bokhyllan.
Fastnar sedan i kokböckerna jag fått. Assiatisk mat. Fransk kokkonst, Den nakna kocken, Kärlek, oliver och Timjan, Stora Örtboken och ett signerat ex av Don Tommasos (Tomas Nordahl) Favoritmål.
En kokbok för fotbollsälskare. Dessutom ett par Japanska kok-knivar.
Det blir en höst av matlagning.
Skyddad av och kraft ifrån den björntand hängande i en läderrämm jag fick av mina vänner
Jonas, Kajsa, Iggy, Jenny och Leo
från Riddarhyttan

Detta och mycket , mycket mer.
Ni är underbara mina vänner.
Ni har alla prickat rätt.
Stora varma härliga höstkramar.

Gå nu till bibliteket eller bokhandeln och fråga efter Lotta Thels böcker och sätt igång och läs ni kommer inte att sluta förens ni läst alla tre det lovar jag er.
Utan en tanke
, I skuggan av värmen och den senaste boken Bortom ljus och mörker.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0