Delar våra liv 20/10 -05

Hej.
Städade på min mottagning på Jakobsgatan.
Sedan kom brevbäraren med post jag väntat på.
Jag har börjat brevväxla med en kille som för närvarande är på  
Kumlaanstalten. Vi träffades första gången på häktet i Örebro.
Han har ett mycket långt straff och är ung alldeles för ung för att straffas
på detta brutala sätt.
Vad löser man för problem?
Vi byter dagböcker med varandra en gång i veckan.
Delar våra liv med varandra.
Det första brevet jag fick innehöll dagböcker från 170 dagar på häktet
där större delen var med restriktioner.
Jag är otroligt glad att få ta del av dina tankar och funderingar.
Det lär mig jätte- mycket som jag kan ha nytta av i mitt jobb
på ett sätt som ligger bakom och bortom det vanliga.
Det är ovärderliga kunskaper för mig.
Vi har gått om tid att mötas i våra dagböcker.
Tusen tack för att du delar med dig.



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0