Golbyxor och Kommunal diskriminering

Hej.
I dag tillbringade jag förmiddagen på häktet.
Jag har den stora förmånen att få besök dom intagna på häktet en gång i månaden.
Där berättar jag om min väg ur beroendet lyssnar på deras historier.
Lyssnar och lär.
Detta är mitt parlament.
Ambitionen är att dom ska vara gladare när jag går en när jag kom.
Själv har jag mycket roligt.
Golbyxor.
Vad är det?
Det får man lära sig om man besöker häkte.
Efter en god lunch på  pitchers åkte jag och en av killarna (K)i min torsdagsgrupp
ut till Serviscentralen för att kolla om den plats på snickeriet han har blivit lovad är tillgänglig nu. K har nämligen väntat i tre veckor på ett svar.
Vi letar reda på Håkan Svensson som är den som ansvarar för platserna.
Han svamla och gick som en katt kring het gröt.
-”Ja hur blir det nu?” undrar vi till sist.
-”Vi har bestämt att inte ta emot folk som äter Subutex” säger han.
-Varför?
-Vi har bestämt det.
-Jaha, men det är ju en läkare som ordinerat K detta. Så ni kan sätta er över det?
-Vi har bestämt det.
-Är det några andra mediciner ni har åsikter om?
  i så fall skulle jag vilja ha en lista över dom.
-Ja, nu har vi bestämt det i alla fall.
- Jag kan gärna komma och informera om Subutex.
- Vi är inte inntreserade av någon information.
- Ni är uppenbarligen i behov av det.
-Subutex är en medicin man får mot Heroinsug och den gör också att man inte kan ta Heroin.
 Ett slags Antabus mot Heroin och man blir inte alls påverkad så du märker det på något sett.
 Då kommer nästa intelligenta svar.
-Vi tycker i alla fall att det är att byta ut en drog mot en annan
  -Jag har lämnat prover tre gånger i veckan i två år på Beroendecentrum utan
  ett enda positivt prov. Betyder det ingenting för er? Försöker K
- Nu har vi bestämt det..
.Då gick vi.
 Detta är diskriminering av en grupp människor som varken K eller jag kommer att acseptera.
 
Vi tackar för "lektionen" Svensson och återkommer. Var så säker.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0