Hugofar 26/9-05

Hej.
I dag kom en ung tjej med sin pojkvän till min mottagning på Jakobsgatan och ville ha hjälp med sin mor.
Vilka historier, vilka liv levs inte runt omkring oss.
Ser vi det vi vill se.
Försöker vi se.
Vem har ansvar för vad vi får se.
Har du något ansvar?
Vi ska ses igen och jobba vidare med hjälp av kommunens ungdomsmottagning.
Tack för snabbt bistånd och trevligt bemötande.
Sedan var jag med Adrian på boxningsträningen
(Örebro boxningsklubb i Markbacken).
Nerikes Allehanda var där och foto Adrian och mig inför en artikel om min 50-årsdag.
På kvällen dök Adrians gudfar Hugo upp.
Det är alltid lika kul.
Han visade oss en ryggsäck han köpt.
När Adrian var liten så sa han ”nu kommer Hugofar”

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0