Tillbaka 19/9-05

Hej igen.
Tack alla ni som mejlat och saknat min blogg.
Mycket har hänt som gjort det svårt att hålla igång bloggen.
Kände mig otroligt trött och apatisk.
Det visade sig att jag hade förhöjda levervärden.
Det var min slumrande Hepatit som vaknat till liv efter mer en 20 år.
Drog på mig Hepatiten för jag använde orena sprutor.
Hade det funnits sprutbytesprogram då hade jag klarat mig från infektion.
Jag har börjat en behandling mot min Hepatit. Den är inte rolig vare sig för mig eller min familj.
Inerferonbehandling. En spruta i veckan, fyra tabletter om dagen.
Första tiden mådde jag mycket dåligt.
Sömnsvårigheter, tappa aptiten, ångest, ont i huvet, lättirriterad,
mådde verkligen skit.
Nu har det gått 7 veckor av behandlingen och kroppen börjar så sakta vänja sig vid medicinen.
Behandlingen är på 24 veckor.
Men sedan är jag förhoppningsvis fri från min Hepatit.
Känns som det sista sviterna av missbruket nu ska bort.

Jag slutar här för i dag.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson

PS: en länk om Hepatit C  
http://www.hepatitc.nu/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0