Metadon 17/2-06

Hej.

Tidigt morgonmöte på Beroendecentrum.
Metadonpatienterna ska hem till Örebro.
Följde med en av patienterna till doktorn.
Överflyttningen blir inte helt lätt.
Finns olika syn på vård och bemötande och det ställer till besvär i övergången.
Skulle sedan ha åkt till Rällsögården på ett besök.
Men vädret hindrade mig.
Det blåste, var halt och snön yrde så jag beslöt att skjuta upp besöket några dagar.
Åkte istället och snacka med Krister nere i lokalen.
Vi åt lunch på IL Cappuccino.
Efter lunch hade jag möte med en kille.
Körde honom sedan till Beroendecentrum.
Där blev han allt annat en väl bemött.
TYVÄRR.
Får väl skylla på Fredagen och att alla vill hem.
Eller?
På kvällen åkte Adrian och jag till Hellas och åt varsin Black & White.
Mycket gott och skönt att få lite tid för oss själva.
Vi hade fönsterbord.
Under tiden vi satt där gick det förbi 8 narkomaner och hejade glatt.
Fredagsglädje.
Eller?
Hyrde filmen Skenbart och tittade med Adrian och Susanne.
Helt sjukt bra film.
Med betoningen på sjuk.







I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.    
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0