Örebro Fredag 20 April

Hej.

Fredag 20 April.

Tack för alla mejl, Sms och telefonsamtal med uppmuntrande tillrop.
Tack alla missbrukare, socialsekreterare, Föräldrar och alla andra som utrycker sitt ogillande
över kommunens brist på medmänsklighet.
Tack alla Bloggbesökare 348 st i dag.

Utan ert stöd hade jag inte fått den energin jag har.

Började dagen med att vara med på en sammanfattning av BSF-samtal på häktet i Örebro.
Det tog tre timmar.
BSF står för Beteende Samtal Förändring.
Det är ett program kriminalvården använder sig av.
Det är mycket uppskattat av dom som genomgår det.
Bra jobbat kriminalvården.
Tusen tack till xxxxxxxx som lät mig vara med på utvärderingen, det var mycket lärorikt.
Läs mer på: www.kvv.se/upload/Informationsmaterial/MI

När jag kommer till mottagningen står två gamla kompisar från min egen missbrukstid där.

"Det är för djävligt Hasse - nu hade jag lång drogfrihet, men nu - Jag har rökt Braj, supit, tagit piller och tjack i tre dagar - jag orkar fan inte mer snart."

Pratar en stund.
Det blir gråt och kramar.
Vi ska ses efter helgen.

"Ja, om jag lever då"

Åt lunch med en kille som kört mycket hårt en tid.
Han vill börja i samtal hos mig och få hjälp att strukturera upp sin tillvaro.
Vi ska ses på måndag igen och börjar med att ringa Soc och ansöker om bistånd om att få börja hos mig.

Träffade ett par efter lunch.
Vi pratade om helgen och gick och tittade på Kristers ormar.

Var på Radio Örebro och gjorde en intervju om kommunens nedmontering av mångfalden inom missbruksvården.

En ung tjej med heroinmissbruk ringer och talar om att hon fått avslag på allt hon ansökt om.
Avgiftning, gå i samtal hos mig, vård.
Känns uppgivet.
Hon får väl fortsätt missbruka.

Sprid gärna min Blogg.

goodlife.webblogg.se

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0