Örebro Fredag 27 April - Respekt

Hej.
Fredag 27 April.

Började dagen med ett besök på Örebro läns landstings Patientnämnd.
Dom tog sig gott om tid och var mycket kunniga.
XXXXX fick framföra sin version i lugn och ro.
Hon var mer en nöjd efter besöket.
Kändes riktigt bra.
Åkte hem till en kille jag har nycklar till och hämtade ett par skor som jag sedan lämnade till honom på häktet.

Träffar en kille och pratar motivation och drömmar om ett bättre liv och vägen dit.

Träffade ett par på stallbacken och tog en fika.
Vi pratade om helgen och vilket fantastiskt arbete dom gjort dom senaste månaderna.
Det är lätt att glömma ibland. Man behöver bli påmind.
Dom har all anledning att känna sig stolta.

Lotta Sörman från Miljöpartiet hör av sig och vi bestämmer oss för att ses och diskutera min situation.
DET SAMTALET VÄRMDE.
Någon som bryr sig.
Stor respekt till dig.

Har fått dikter på posten från min vän Anders Brokvist från Hagfors.
(se mer på länken Kallasnilove.com)
Han har skrivit dikter om medberoende.
Naket, ärligt och mycket, mycket bra.
En djävligt bra nerv i det. Dom känns verkligen.
Jag hoppas kunna publicera några av dikterna på Bloggen längre fram.
Vi har också planer på att göra ett gemensamt framträdande.

Den förtvivlade mamman vars dotter fått luren påslängd i örat ringer (se blogg 25 April)och berättar att nu ska dottern få åka på behandling.
Hennes röst är helt annorlunda i dag.
Lättnad.
Människor som kan ändra sig har jag mycket stor respekt för.
Respekt till Socialkontor Öster.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0