Rapport - Örebro Fredag 13 April

Rapport - utanför alla kontrakt.

Fredag 13 April

Föräldrar ringer och vill träffa mig. Vill inte säga något på telefonen.
?Vi vill verkligen träffa dig?
Okey vi kan ses tisdag kl. 11.00

Träffar en kille och hans flickvän på stan och tar en fika.
Dom göra stora framsteg i sin strävan att bli fri från Heroin.
Jag blir bjuden på killens 27-årsfest.
Känner mig stolt och glad över detta.
Dom har hyrt lokal och det kommer massor av folk.
Känns som ett förtroende.
Ska försöka gå.
Spännande att få träffa alla hans vänner.


Får samtal från ett behandlingshem.
Det är en kille som kommunen avslutat hos mig det gäller.
Han ska hem på sin första permission och dom undrar om jag kan träffa honom och hålla lite koll.

Får parat med killen.
Jag har inget uppdrag att jobba med dig som du vet.
Det har kommunen avslutat.
Dom har sin budget att hålla sig till.
Du får ringa kommunen.

?Vem då? Vem jobbar på helgen?


"Jag får inte åka hem om jag inte träffar någon och jag har inte träffat mitt barn på 6 månader.
Hasse kom igen"


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0