Rapport - Örebro Tordag 19 April

Åker ut till Willys med en kille och storhandlar.
Det är inte lätt att få ekonomin att gå ihop på socialbidragsnorm.
Ännu svårare när man inte har bil och kan åka och storhandla.
Därför åker jag med dom som går hos mig till Willys ett par gånger i månaden.
Passar naturligtvis själv på att handla.

Äter lunch på Vardagsrummet. Kanongott som vanligt.

Åker förbi Radiob Örebro och berättar om min situation.
Känner att jag är utsatt för ojuste konkurrens från Örebro kommun.
Åker förbi Kommunhuset och lämnar in material till Staffan Werme.
Kan han kanske hjälpa mig.
Åker även förbi Nerikes Allehanda med material.

Träffar en tjej på ett fika och snackar igenom helgen som kommer.
Pratar om att försöka se det positiva i situationen hon befinner sig i.
Djupt inponerad av hennes vilja att bryta beroendet.

Har uppföljning med en kille i min grupp och soc Öster.
Mycket bra möte.
Positivt och med ett öppet sinnerlag.

Kommer hem och känner mig arg över kommunens ojusta behandling.
Bestämmer mig för att starta upp min Blogg igen.
Känner mig stark och på faightinghumör och det ska ni alla missbrukare, föräldrar, min familj och alla andra som hör av er ha ett stort, mycket stort tack för.
Kärlek och respekt.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




Kommentarer
Postat av: Marko

För djävligt när det ska sparas i fel ände!
Så går det när "smarta" politiker slår sina kloka huvuden ihop när de "löser" ekonomin!
Det här kommer ju att slå tillbaka på samhället, om inte imorgon, så lite senare!
Stå på Dig Hase, annars gör nån annan det...
//Marko

2007-04-19 @ 23:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0