Örebro onsdag 18 juli - Polis polis

Örebro onsdag 18 juli.
Hej.
Hela dagen på min mottagning på Jakobsgatan 23.
Hade först ett möte med P4 Radio Örebro om missbruksvården och opiatprogrammet i Örebro.
Bra möte, trevlig kille som jag samtalade med.
Möten med klienter och sedan lunch på IL Cappuccino.
Mycket gott som vanligt.
Blev stoppad av polisen (v bangatan 12.05)när jag åkte moped i ca 7 km i timmen.
Åkte alltså mycket, mycket sakta.
Till saken hör att jag inte hade hjälmen på mig.
Jag vet det var dumt.
Men jag skulle bara åka ca: 500 m och körde därför mycket sakta.
Knapt styrfart.
Varför inte hjälmen?
Jag pratade med en kompis som cyklade bredvid.
Stoppad och 1500 kr i böter.
Ingen ide att försöka prata med poliserna.
Man tycker det kunnat räckt med en varning.
Jag körde ju inte för fullt bland massa folk.
Nej som sagt.
Det är väl det poliserna lär sig på polishögskolan.
Svart och vit är lagen och den ska följas.
Det finns inga förmildrande omständigheter.

Man får tacka för denna förtroendeskapande åtgärd.
Det är sådana här ingripanden som gör att polisen skapar förståelse och förtroende hos almänheten.
Du får säkert medalj för nit och redighet i arbetet någon dag.
Du har skriv under boten så slarvigt så jag knappt ser vad du heter.
Kan jag ha förstå.
Men jag tror det står Erikh Hiding.



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer
Postat av: seppo

Mm, det där med hjälmen...

2007-07-18 @ 21:05:39
Postat av: Christer Herndal

Ballad om en svensk polis
Dan Berglund
Blod och våld sprit och knark
TerrordÂd mr x och clark
Men lång och blond och kall som is
Med batong i hand stod en svensk polis
Han kom hit för att skipa rätt
Skipa rätt där det osar hett
I slummens träsk i snö och is
I radiobil satt en svensk polis
Han skrev hem till sin far och mor
Som långt bort i en stuga bor
Att om jag dör p nåt våldsamt vis
Så dör jag dock som en svensk polis
Hårda tag blev hans strategi
Gep ett as för epilepsi
Den jäveln kom med medicinskt bevis
Man lurar ej en svensk polis
Dom som grips tycker om cement
Dom kan slå sig hårt mot ett element
Snubbla och dö och få en tidningsnotis
Ack vad sånt gör ont för en svensk polis
Det krävs män av ett sällsynt slag
För att slå vakt om vårt rikes lag
För att ta fnask gratis givetvis
Som är femton Âr krävs en svensk polis
Den stolta dag hans drömmar ser
Ska allt ogräs mejas ner
Med diciplin och med exercis
Och furern själv ska va en svensk polis

2007-07-26 @ 20:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0