Länsrätten torsdag 28 juni - Är Socialnämnd Väster informerad?

Örebro torsdag 28 juni.
Hej.
Började dagen med Länsrättsförhandlingar.
Jag kommer dit med en kille som sökt vård men fått avslag av socialkontor Väster. Förutom två socialsekreterare så har kommunen anlitat en advokat för att företräda kommunens åsikt. (Vad kostar det?)
Killen det gäller har prövat kommunens tjänster tidigare och tror inte det kan hjälpa honom nu. Han vill till min grupp för han känner dom som är med där och har tilltro till mitt sett att jobba.
Men kommunen har nu bestämt sig för att ska han ha vård ska det vara på kommunens villkor.
Man har nu gått så lång att man använder kommunala pengar till att anlita en advokat för att ställa emot en liten enskild mottagning och en missbrukare. Hur lång är man beredd att gå?
Advokaten börjar med att hänvisa till kommunens budget och en regeringsproposition från 1979.
Ja ni läste rätt 1979.
  Proppositionen säger att kommunen har sista ordet.
(Detta har man betalat en advokat för att leta upp och slå oss i huvet med.)
Ja vad ska vi svara på det.
Vi har inte tid, pengar eller kunskap om några regeringsproposition från 1979. Vi vill prata om vårdens innehåll och vad man tror om  vård mot patientens vilja. Det vill inte länsrätten diskutera. Advokaten bedyrar att det inte har med mitt sett att jobba att göra. "Du är mycket duktig och har goda resultat det säger alla man pratar med"
En fråga?
Vet Socialnämnd väster om att pengar ur budgeten används till advokat.
Närvarande på Länsrätten förutom killen.
Två socialsekreterare
En advokat
En behandlingsassistent
Jag själv
En domare
Fyra nämndemän.
Plus all administration runt.
Vad kostar inte detta.



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0