Brukarföreningen Lördag 13 Maj

Stockholm lördag 13 Maj.

I dag har jag varigt på Svenska Brukarföreningens årsmöte.
(Vill du veta mer BF - se länk)
Det är fjärde året jag är med i styrelsen.
Vi växer både kunskapsmässigt och organisatoriskt år från år och man efterfrågar våra kunskaper från många håll.
I styrelsen finns representanter för brukare runt om i Sverige, forskare, socialarbetare mfl. Alla med en mycket stor kunskap om Heroinberoende baserad på Heroinisters egna erfarenheter.
Det är skönt och lärorikt att diskutera narkotikapolitik med brukare och andra som lever och jobbar nära heroinister. Många har egna tunga erfarenheter av heroinberoende som jag har mycket stor respekt för.
I brukarföreningen står alltid brukarnas önskningar och problem överst på dagordningen och det är mycket högt i tak i diskutionerna.
Vi diskuterade sprutbyte, avkriminalisering av missbrukare, patientsäkerhet och hur vi bäst kan hjälpa dom som fastnat i beroende.
Ett humanistiskt samhälle försöker på alla sätt hjälpa att minska skadorna av beroendet. Ett samhälle som straffar har gett upp.
Som du förstår tror vi inte att man kan straffa och förnedra folk friska.
Respekt och humanism är ledord i BF.
Jag känner mig stärkt och glad över all den kunskap jag fått i helgen.
Stort tack till er alla som delat med er av er kunskap i helgen.

Mejl från Åland:

Hej Hasse !
Vi från akuten på åland har pratat om din föreläsning och vi tyckte alla att den var så informativ och bra. Vi beundrar ditt sätt att föreläsa och vill önska dig lycka till med ditt fortsatta arbete. Hoppas fler får möjligheten att ta del av ditt budskap. Hälsn.från oss som satt trollbundna i 4 timmar !


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0