Örebro Lördag 19 Maj - Droger och kultur

Örebro lördag 19 Maj ? Konsthallen

Hej.
Lugn förmiddag.
En kvinna som känt sig hotad under en längre tid ringer och är orolig.
Ovisheten kan knäcka vem som helst.
Jag önskar dig och din familj lugn och ro av hela mitt hjärta.
Träffar en kille som inte mår så bra.
Vi åker upp på stan och äter lunch och pratar igenom hans situation.
Efter lunchen går vi till Konsthallen på Olaigatan och tittar på den nya
Utställningen. En installation på övervåningen som är helt fantastisk.
Missa inte den.
Målningar på nedre våningen. Inte riktigt min smak.
Var hem till en killes lägenhet och hämta post.
Satte upp en lapp om att slippa reklam.
Jag har lovat sköta hans post så länge han sitter på anstalt.
En kille ringer från Karlskogaanstalten och undrar om jag kan boka en biljett till Rolling Stones åt honom. 
Det går inte att göra från anstalten.
När han får veta att biljetten på innerplan kostar 940 kr släpper han det.
Det får bli något annat.
Var nere i Stadsparken och lyssna på musik en stund.
Mycket ungdomar och hyfsad musik. Inte riktigt min kopp av te.
Även om den låten var bland dom bästa.

Droger och kultur det är mitt liv det.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0