Örebro - Kristianstad To R 4 okt

Örebro ? Kristianstad To R torsdag 4 okt

Hej.
Gick upp kl. 5.00.
Tog sedan tåget 6.15 mot Kristianstad.
Kom fram efter 4 tim och 30 min.
Skön resa.
Läste Åsa Lindeborgs nys bok ?Mig äger ingen?
Otroligt bra bok.
Väl framme begav  jag mig till Anstalten Centrum för att hälsade på en kille jag är övervakare åt.
Besöksrummet:
2 x 4 meter.
Tjocka väggar.
Tung järndörr.
Blekgula väggar
Grå lister.
En grå nött soffa i skinnimitation.
Två stolar i ljust trä.
Ett bord i ljust trä.
På väggarna två tavlor med fåglar urklippta ur en tidning.
Ett fönster högt upp på väggen med ett kraftigt gjutjärnsgaller.
Och en hushållsrulle på bordet.
Vi pratade och gjorde en behandlingsplan ihop.
Tog tåget hem efter tre timmars besök.
Väl hemma klockan 19.00 besökte jag BC-våravdelning.
Hemma klockan 20.30.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0