Gatuterapi - Örebro fredag 18 april


Örebro fredag 18 april.
Hej.
Gatuterapi mellan 9 och 11 på Stortorget i Örebro.
Sju besök.
Bostadsproblem.
Hemlöshet.
Vad krävs för att få Subutex.
Hundproblem.
Vet du någon som kan ta hand om en fyra månader gammal Rottwailer?
Var lämnar man ett brev till någon som sitter på häktet?
Vad innebär att ha restrektioner?
Telefonsamtal till och från häktet.
Samtal kring droger och var man kan finna hjälp att sluta.
Vet du någon som har rena sprutor?




I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer
Postat av: Lasse

Hallå man! Hoppas ormarna har det bra och att ni mår bra ni andra också. Jag håller ett öga på din blogg så att du sköter dig!

Postat av: Lenke

det handlar om att inte sluta tro på drogfrihet, det har man gjort om man förespråkar metadon och subutex

2008-04-19 @ 20:02:18
Postat av: Hasse Arvidsson

Hej igen Lenke!
Om det handlade om tro så skulle vi be.
Nu handlar det inte om det utan om evidensbaserad forskning och beprövad erfarenhet som entydigt säger att Subutex och Metadon är den bästa och mest framgångsrika behandling man kan ge en
heroinmissbrukare. Mvh Hasse Arvidsson

2008-04-19 @ 20:33:54
URL: http://goodlife.webblogg.se
Postat av: Undrande

Lenke!
Vilken utbildning och erfarenheter om droger har du?

2008-04-20 @ 16:12:19
Postat av: Hasse Arvidsson

Läs under: kommentar onsadg 16 april.
Hasse A

2008-04-20 @ 16:19:44
URL: http://goodlife.webblogg.se
Postat av: Undrande

Frågade inte om Hasses bakgrund utan Lenkes!

2008-04-20 @ 19:04:46
Postat av: Petra

Hej Hasse! tusen tack för kommentaren :) kan inte svara på hotmail, det klyddar lite. så jag får svara här istället :) hojta till nästa gång du är inloggad på Msn, så skickar jag min adress :) tack! Kram Petra

2008-04-20 @ 22:32:25
URL: http://peol.blogg.se
Postat av: Lenke

jag har själv varit inne i subutexsnurren och hade ett helvete att ta mig ur, nu när jag väl är ute ur den är jag enormt tacksam över det. Det enda man var intresserad av var att få mer sub, trixa med alkohol och olagliga grejer. Jag önskár människor drogfrihet. Jag har absolut ingen religöst över mig, går inte på möten utan har hittat andra saker som för mig funkar.
Hur blev du själv drogfri? tror du inte att andra människor klarar det du klarar?

2008-04-22 @ 09:47:52
Postat av: Undrande

Hej Lenke!
Tack för svaret. Beundrar både dig och Hasse som tagit sig ur drogberoendet. Ha en bra framtid!

2008-04-22 @ 17:26:17
Postat av: Zoran

Hej igen Lenke.

Jag önskar också människor drogfrihet, och vill säga grattis till att du har brutit ett destruktivt beteende. Men medan jag sitter och önskar, dör människor som direkt följd av heroin, när de istället kan få t.ex. subutex.

För MÅNGA som gått på heroin stora delar av sitt liv är läkemedelsassisterad behandling en väg till ett mer välfungerande liv och för många andra har det helt enkelt räddat dem från en snar död.
Jag menar inte att det är en mirakelkur som passar eller ens fungerar för alla.

Att som du "intresserad av var att få mer sub, trixa med alkohol och olagliga grejer", är nog inte så mycket en direkt följd av själva läkemedlet, kanske mer med att inte vara helt klar över vad man vill.

Ha det.

2008-04-24 @ 09:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0