Örebro promotion - Örebro fredag 19 december 2008.

Hej.



Tidigt frukostmöte med 250 egna företagare i Örebro promotion.
(se länk Örebro promotion)
Vill börja med att tacka er för ert varma mottagande och den tid ni gav mig att få presentera mig och mitt arbete.
Jag hoppas ni kan bidra med arbete och praktik till dom som går i behandling hos mig.
Det är oerhört viktigt att få känna att man behövs någon stans.
Tack till alla er som redan ring och meilat förslag om framtida samarbeten.

Jag behöver verkligen er hjälp att hjälpa.


Dikt.

Vi femton års åder
hoppade jag från en fast och stadig klippa
rätt ut i ett okänt hav.
Känslan var hissnande
och nyfikenheten drog mig närmare havsbotten.
Till slut
hade jag nått botten
och det var inte spännande längre.
Så det fanns alltså ingen anledning
att stanna kvar,
och bristen på luft fick mig att må dåligt.
Så jag försökte simma uppåt
men efter några simtag märkta jag
att jag fastnat i dyn
och snabbt drogs tillbaka.
Efter otaliga försök
började jag acceptera min brist på luft
och blev mer och mer apatisk.
Tills den dag jag fattade
att jag aldrig skulle nå ytan
om jag inte avstod från dom stenar
jag fått mani att samla på.
Det var inte lätt att skiljas från dom.
Det hände många gånger på vägen upp
att jag saknade deras bedövande tygnd.
Nu har jag nått ytan
och förkastat stenarnas tröst.
Nu återstå bara att lära sig simma
med huvudet över ytan.



  
                               Hasse Arvidsson




I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                          
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0