Rehabgruppen - Örebro tisdag 26 februari 2008.

Hej.

Underbar dag.
Två människor som tog varsitt rejält kliv mot ett gott liv.
Saker dom kämpat med i över ett år föll i dag på plats.
Delmål ett. Underbart att få vara med på resan.
Dagen började med ett lyckat vårdlag på Beroendecentrum i Örebro.
Äntligen.
Efter mycket kämpande var det dags att börja på opiatprogrammet.

Var sedan på Arbetsförmedlingens rehabgrupp som är ett samarbete mellan AF och Försäkringskassan.
Där träffade jag och en kille som går på min mottagning två mycket kunniga och förstående personer.
Lugnt och sansat möte där alla fick den tid som behövdes för att förklara situationen. Nuläget ? drömmar ? vägen dit.
Mycket imponerad.

möte med en patient på mottagningen. Vi jobbade med återfallsprevention.
Ringde runt och kollade läget med några patienter,

Träffade killen som ringde i går och var förbannad på Subutex och Metadon.
Vi pratade länge och väl.
Det var ett mycket givande möte för min del.
Han hade oväedeliga kunnskaper på området.
Jag tackar dig och önskar dig lycka till.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0