Rädsla och ensamhet - Örebro fredag 27 juni 2009.

Hej.

En vanlig förmiddag för en gatuterapeut.
Satt på stortorget vid kyrkan mellan 9 och 11.
Många besök.
En del korta snabba en del längre.
Träffade folk som arbetar på soc, runnagården och AF.
Vi diskuterade missbruksvården.
Hade ett lång och bra samtal med en tjej som nyss muckat från LVM.
Hon hade läst på bloggen att jag var gatuterapeut på fredagar.
Rädsla och ensamhet. Vi ska höras igen och fortsätta arbetet.
Flera gamla vänner från min egen missbrukstid var där i dag och ville prata. Jag har 23 års drogfrihet. Dom har fortsatt under hela denna långa tid som är livet. 8325 dagar med droger och fylla.
Minnen varvade med frågor om vägen till hjälp.
Kort terapeutiska möten där man tar små, små steg.
Där tillit, förtroende och en kram när man skils är viktigt.

Lunchspinning på njoy.
En tjej som går hos mig var med för första gången.
Hon var otroligt duktig.
Det är en obetalbar känsla efteråt.
”man känner sig stark och full av energi och självförtroende”

OBS

Alla ni som har tråkigt på söndag eftermiddagar är välkommna till Hästhage (neranför kiosken)
Det är Örebro brukarförening som har knytkallas där varje söndag klockan 14.00 och ALLA är välkomna..
Ta med vänner, barn, hundar ja vad du vill och något att fika och grilla.






I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0