Narkotikapolitisk vardag fredag 28 mars 2008.


Örebro fredag 28 mars 2008.
Hej.
Åter i Örebro och den narkotikapolitiska vardagen.
Börjar dagen med att besöka en kille med fotboja.
Vi pratar om att ta chansen och att hitta vägar hem.
Det är inte lätt att sitta i en etta med kök.
Det får bli många och täta kontakter.

Ringer frivården och bokar in ett  gemensamt besök på häktet.

Kör ett lunchpass spinning på njoy.
Underbart skönt att få skaka om kroppen.

Efter lunch träffar jag ett par som går hos mig.
Vi pratar om att ta adjö av heroinet och komma vidare.
Ni är nära nu. Håll ut.

Åker förbi en tjej och hämtar ett papper jag lovat att faxa.

Soc ringer om en "svår" kille och vill diskutera eventuellt samarbete.
Killen har legat på mig en längre tid.
Bollen ligger hos BC opiatteam och soc.
Vi får återkomma till varandra efter helgen.

På kvällen har vi grupp.
Vi pratar om och delger varandra vår historia.
Vi diskuterar barnuppfostran, arbete och drömmar.

Lite senare på kvällen kommer en kille och hämtar en del av sitt soc-bidrag.
Resten har jag kvar tills nästa vecka.

Läser mina favoritbloggar och somnar skönt.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0