P&Ds Måleri - Örebro tisdag 21 april 2009.

Hej.

Börjar dagen med att hjälpa en kille att skriva en överklagan på ett avslag om vård.
Hoppas du kan få den vård du så väl behöver.

Ringer soc V och bokar ett möte.
En kille som är på lvu-hem har önskar mig som kontaktperson.
Vi ska träffas och prata om vad kommunen förväntar sig av mig och vad killen önskar.
Sedan är det upp till mig om jag kan leverera.
Hoppas det kan gå i lås.

Träffar en kille på mottagningen.
Känner inte honom sedan tidigare.
Mötet kändes mycket bra.
Vi avslutade med en lunch på Vardagsrummet.
Ska ses igen och ”känna på varandra” innan vi bestämmer oss för eventuellt fortsatt arbete.

Träff med Tommy Srandberg på Beroendecentrum.
Vi pratade om läget på kliniken och ute på ”gatan”.

Följde med en kille från gruppen och tittade på en praktikplats.
Han och arbetsgivaren kom mycket bra överens.
Han börjar så fort det är ordnat med försäkringar.
Kul att det fungerade så bra.
Tusen tack till P&D måleri som tar sitt samhällsansvar och öppnar sin dörr och erbjuder sina kunskaper.
Blir glad hela jag.

På kvällen gjorde jag hembesök hos två heroinister jag nyligen lärt känna.
Killen har precis börjat i killgruppen.
Tjejen är intresserad av tjejgruppen.
Båda är unga och med hela livet framför sig.
Det var ett mycket vackert, varmt och kärleksfullt hem.
Jag önskar er och barnet ni väntar allt gott jag vet livet har att ge.


Kommentarer:
Jag vill tacka er alla för era fina kommentarer.
Det betyder mycket för mig att ha ert stöd.
Kärlek och respekt.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer
Postat av: Niclas

Ugh, ugh afrokungen!

Riktigt kul att det gick så bra idag, känns som ett stort lyft för mig. Tack så jättemycket för hjälpen! Ser fram emot morgondagen, fan va vi ska röja!!! Mvh

2009-04-21 @ 22:57:02
Postat av: pappapecka

ugh ugh

2009-04-22 @ 21:51:31
Postat av: Anonym

Välkommen till Dom Glömda Barnen

Barnen´s rätt i samhället



Omhändertagen på mycket tveksamma grunder



Vi är en nystartad förening DOM GLÖMDA BARNEN som vänder sig till de föräldrar som fått sina barn omhändertagna på mycket tveksamma grunder och många gånger utan att få någon rimlig



Vi i föreningen anser att varje barn har rätt till sina föräldrar och sitt nätverk – att föräldrarna i första hand ska få allt stöd och all hjälp så att alla möjligheter först är uttömda innan en placering sker.

Vi anser också att barnen ska placeras på besöksavstånd, så att inte det ska bli ett hinder och orsaka att kontakten bryts med föräldrar eller syskon. Vi vet hur viktig den kontakten är.



Målgrupper

Barn & Ungdomar

Som bor/eller har bott på HVB-hem eller i Familjehem

Föräldrar

Som har/eller har haft ert/era barn på HVB-hem eller Familjehem

Mormor.Farmor.Farfar.Morfar

Som har fått sitt Barnbarn omhändertaget gemon LVU.

Du själva hade kunnat ta hand om ditt barnbarn men inte fått det.

Askungarna

Jag blev inte omhändertagen fick bo hemma med mina biologiska föräldrar men hade det inte bra där

Lagar

Vi håller på att jobba fram lagförslag till Regeringen då Socialtjänsten gör många fel med Omhändertandet av barnen



www.domglomdabarnen.dinstudio.se

2009-05-12 @ 13:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0