Akutpsyk - Örebro tisdag 24 februari 2009.

Hej.


Akutpsyks oändliga korridor.


Akutpsyks korridorsäng.

Pratade med en tjej på morgonen som mådde mycket dåligt.
”Jag behöver kommer ner tillBC-vårdavdelning.”
Jag åkte upp till social-kexen för att försöka få fatt i hennes socialsekreterare. Lyckades.
Vi kommer överens om att kontakta Vårdavdelningen och föreslå en inläggning.
Hon ringde jag åkte dit.
Fick tag i läkare och sjuksköterska som förstod problemet.
Lovade ett rum.
Men vi var tvungna att gå genom akutpsyk.

Åkte upp för ett möte med Tommy Larserö.
Hinner bara innanför dörren när telefon ringer.

- ”Hasse du måste komma hit – Det är tre pundare på väg hit – Jag kan inte och orkar inte be dom gå – Kommer du så drar dom det vet jag – Snälla kan du komma.”
- OK.
- Tyvärr Tommy jag måste dra.


Jag han precis.
Mötte dom i trappen.
Pratade med dom. Lovade lämna personen i fred.
Visade respekt och drog iväg som tre uppskruvade Duracellkaniner.

I väg till tjejen som mådde dåligt.
Hämtade henne och drog ner till Akutpsyk.
Vad ordet AKUT har med det hela att göra är mer en vad jag kan förstå.
Det tog tre timmar och 20 minuter innan hon kom upp till avdelningen.

Åkte och handla med en kille som håller på att ”tända av”.
Körde honom fram och tillbaka till Lidel.

Kommentar i går.
Så sant Leo så sant.
Man vill vrkligen att folk ska kunna fiska ordentligt innan dom lämnar mottagningen så dom slipper beroendet av fiskpinnar.




I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                          
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




   





Kommentarer
Postat av: leo

mannen, fiskpinnar mättar.

2009-02-24 @ 20:13:15
Postat av: Mia

Vilken dag ! Förstår att det här är din vardag. Otroligt att du orkar. Men, gissa att jag är så glad över att du gör det!

Undrar ibland om du fattar vilket jobb du gör ? Den empatin o energin, jag är full av både beundran o respekt!

Håller alla mina tummar för tjejen på BCavd.

Ha det gott. Kram Mia

2009-02-24 @ 20:54:47
Postat av: beccan

Finner inga ord för hur mycket jag beundrar dig! Du är en helt otrolig människa, en ¨sån människa man inte trodde fanns!

2009-02-24 @ 22:17:23
URL: http://neccan.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är helt fantastisk!!!!

2009-02-25 @ 15:09:31
URL: http://tweenerpie.blogspot.com
Postat av: Zoran

Ånej, inte Leo IGEN, med sina fiskar.

Det skulle ju va för för festligt, om jag inte misstänkte att han är lite i obalans, för att uttrycka mig lite finkänsligt. Det här med streetsmart whigglish funkar lika illa som dina metaforer, Leo. Varför säger du inte rent ut vad det är du vill ha sagt, och står för det, istället för att trolla?

2009-02-26 @ 21:04:41
URL: http://brukare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0