Dikter - Örebro tisdag 10 februari 2009.



Hej.

Tidigt morgonmöte med en kille på Folkets hus café.
Rejäl frukost och prat om framtiden.
Efter frukosten var vi till Arbetsförmedlingen och bokade en tid.

Ringde runt till alla som hört av sig dom senaste dagarna.
Sjuksköterska, Frivårdsinspektör, heroinist, häktet, polis, advokat och Örebro universitet.

Efter lunch begav jag mig till Opiatteamets rond på Beroendecentrum för att företräda en patient som är inskriven hos mig och som jag dessutom är övervakare för.
Var där i 15 minuter.
Tunga, jobbiga och negativa minuter.
Förstår inte hur man orkar leta fel och vägra ta in det positiva som händer.
Om en så litet framsteg så är det dock ett framsteg.

Kom att tänka på några dikter jag skrev för ett par år sedan:


GÖR NÅGOT.


Usch för alla dessa alkoholister och narkomaner
Dessa vidriga människor som missbrukar sina liv.
Med vad är deras missbruk
Jämfört med dessa maktmissbrukare som ständigt dyker upp
I talarstolarna
Och bara pratar och pratar ……….
Gör nått.
Missbrukade människor blir lätt missbrukare.



STRAFFA DIG FRISK.

Vi ska straffa dig frisk
Förstår du
Straffa dig frisk.
1,2,3,4,5,6,7,8,910,11,12.
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12
.Dom bär portfölj
Låsta rektanglar
Tusen och en natt
Andarna försvinner via näsan
Och blir morgondagens verklighet.
Katter i koppel spinner inte.




I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




    


Kommentarer
Postat av: Mia

Så sant så sant....men hemskt ! Usch, jobbig dag idag. Mycket tankar......Varför kan man inte sudda ut jobbiga tankar?

Du rekomenderade mig en blogg. Tyvärr glömde jag vad den heter.Kanske du vill vara snäll o tala om igen vad den heter. En kvinna som skrev om sitt liv.

Ha det gott. Kram o du, tusen tack !

2009-02-10 @ 18:45:34
Postat av: submarine

orkar inte, sub har tagit mig åt helvete. va i programmet men blev avskriven, nu väntar lvm o ett helvete att bl fri fån sub. önskar jag aldrig tagit skiten

2009-02-10 @ 20:33:48
Postat av: Hasse Arvidsson

Submarine-hör av dig.

[email protected]

2009-02-11 @ 00:58:06
URL: http://goodlife.webblogg.se/
Postat av: gunilla

förstår dig en styrkekram från nilla

2009-02-11 @ 13:01:25
Postat av: gunilla

är det du på norr hör av dig får vi kämpa ihop,,,,kram nilla

2009-02-11 @ 14:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0