Stockholm onsdag 17 november 2010.

Hej.

Konferensen började 9.30 med kaffe och inskrivning.
Fanns några jag kände igen.
Bland annat Alec Carlberg som jag har stor respekt för hans kunnande i dessa frågor.

Annars var det mycket statistik och forskning.

Riskbruk, skadligt bruk, missbruk, beroende och samsjuklighet – vad är vad? Sven Andréasson, Statens folkhälsoinstitut, reder ut begreppen och ger klara definitioner på de olika benämningarna.
Mycket bra och lärorikt.

Bra var också.
Berth Danermark, professor i sociologi vid Örebro universitet.
Som pratade om.
Samverkan – inveckling eller utveckling? Hinder och förutsättningar för lyckad samverkan. Vetenskapliga forskningsresultat varvas med konkreta pedagogiska lösningar.

Mat o fika där i mellan.
Vill du veta mer så gå in på.
http://kunskaptillpraktik.skl.se/web/Om_konferensen.aspx

I morgon har jag fått den stora äran att inleda dagen.
Ska göra mitt bästa för att plocka ner statistiken till kött och blod.
Vill du se hur det går så sänds konferensen direkt live på nätet.

Direktsänd webb-TV från konferensen

08.30   Bemötande som framgångsfaktor. Vikten av ett bra bemötande ur ett brukarperspektiv. Hasse Arvidsson, alkohol – och drogterapeut, Goodlife AB.

http://kunskaptillpraktik.skl.se/web/Kunskap_till_praktik_Webb-TV_1_1_1.aspx

Nervöst.
God natt.

Kärlek och respekt
Hasse Arvidsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0