Lönebidrag - Örebro torsdag 20 november.

Hej
Två mycket bra möten på Arbetsförmedlingen.
Ett angående ungdomsgarantin och ett angående lönebidrag.
Kärleksfullt och professionellt bemötande.

Följde med en kille till förskolan och hämtade hans son.

Många telefonsamtal från anstalt, sov, frivård, skola och föräldrar.

Använda sprutor inlämnade på Jakobsgatan.
Bra jobbat. så slipper vi spridningen av smittade sprutor.



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                          
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Sömnföreläsning - Örebro onsdag 19 november 2008.

Hej.

Två patientmöten på fm.

Handledde personal på Runnagården på em.

På kvällen var vi flera i gruppen i Wilandersalen på USÖ och lyssnade på föreläsare som pratade om sömn.
Varför sover vi inte och vad gör man för att få en bättre sömn.
Lärorika föreläsningar.
Sömn är ett stort problem bland dom som haft missbruksproblem.
Ska forska vidare i ämnet.
 

  
I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                          
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Lotta Thell - Örebro tisdag 18 november 2008.

Hej.

Först var jag med en kille på Beroendecentrum.
Därefter ett möte på socialkontor väster.

Träffade Zoran.
Vi jobbade med Örebro brukarförening.

På kvällen var jag och flera från gruppen och lyssnade på Lotta Thell på stadsbiblioteket.
Tror aldrig det har varit så mycket knarkare på biblioteket på en och samma gång.
Bra jobbat stadsbiblioteket.
Hon berättade om sina böcker och vägen ut ur sitt missbruk.

Läs hennes böcker dom är helt fantastiska. Finns på bibliotek och bokhandeln.

 
Lotta Thell på stadsbiblioteket. (se hennes blogg bland länkarna)


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                          
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson
   

Örebro promotion - Örebro måndag 17 november.

Hej

Ursäkta min bloggtrötthet.

Men nu är jag igång igen.
Två soc-möten på fm.
Två unga killar som letar efter vägen.

Träffade Clas från Örebro promotion.
Kändes mycket bra.
Hans positiva attityd och engagemang smittar gott.
Ser fram mot fortsatt samarbete.

Lunchade med en tjej som går hos mig.
Tillbringade några timmar på biblioteket med pappersarbete.

Grattis Örebro kommun till ECAD-priset.

PS: Tack Frida och lycka till med skrivandet.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




    


Använda sprutor - Örebro måndag 3 november 2008.

Hej.

Började dagen med ett möte på mottagningen på Jakobsgatan.
Därefter åkte jag till Beroendecentrum och var med på ett vårdlag.
Träffade nya doktorn. Olga.
Bra vårdlag.

Ett lunch ett möte med en kille som går hos mig och en god vän till honom.



Använda sprutor inlämnade i helgen.
Ska se till att dom kommer till Infektionskliniken.
 





I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                          
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




   

Amfetamin - Fredag 31 oktober 2008.

Fredag 31 oktober 2008.
Hej.

Två möten på socialkontor väster.
Många som ringer och vill ha stöd och hjälp.

På eftermiddagen kommer en person gråtande, skrikande med magknip och svårt att andas.

- Hjälp mig jag vill inte”
- Ta det lugnt, jag låser dörren och sätter på en kopp te.
- ”Här ta det”.
- Är det Tjack.
- ”Ja, ett gram”
- OK , jag förstår.

Jag gick direkt och spola ner det.
Sakta sjönk axlarna ner och tårarna kom rinnande nerför kinderna.

Jag är djupt imponerad av denna kärleksförklaring till livet.




I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




    

Rockspinning - Fredag 31 oktober 2008.

Fredag kväll.
Rockspinning med Karin och Linda på njoy.
2 x 45 minuter utan paus till rå rockmusik.
Ingen lek.
Sååååå djävla grymt.




I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                          
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Örebro konsthall -Torsdag 30 oktober 2008

Hej.

På förmiddagen hjälpte jag en kille att få ut sina pengar från banken.
Sedan var jag på polisstation och såg till att en annan fick ut sina bilnycklar.

Tosdagsgruppen var på Örebro konsthall och fick en guidad visning av Jesper Blåder.
Kanonbra som vanligt.
Tusen tack från oss alla.




Kaarina Kaikkonen And it was empty.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                          
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

I valvet-The kitchen table-bilder av James Bates


RSS 2.0