Örebro torsdag 30 september 2010


Hej.

 

Möte på soc.

Förlängning för en tjej.

 

Ett bra första möte på AF tillsammans med en av tjejerna som går hos mig.

Vi pratade om eventuell OSA.

 

Träffade en av killarna som är ute på praktik.

 

Hjälpte en kille som kände sig överkörd av soc.

 

 

Bra killgrupp på kvällen.

Pratade om relationer.

 


Oxelösund onsdag 29 september 2010.

Hej.

 

Lång dag.

Två föreläsningar på folkets hus i Oxelösund.

11.30 till 13.30 och 14.30 till 16.30.

Mycket bra gensvar från publiken.

 

Ser redan fram mot nästa veckas föreläsningar.

Ett stort tack till SSAB, Oxelösunds kommun och Hamnen i Oxelösund.

Tack för ett fantastiskt bemötande.

Jag har verkligen känt mig välkommen Oxelösund.

Stort tack till alla er som lysnatt.

Tack till Christer och Birgitta på folkets hus.

Anders ett stort tack till dig för hjälp med tekniken.

 

 

Buss och tåg hem till Örebro.Trött.

Där väntade fru, dotter och hundarna på station.

Kram kram.

 

 

Kärlek och respekt

Hasse Arvidsson


Oxelösund tisdag 28 september 2010.

Hej.

Sov gott och länge på hotell Ankaret i Oxelösund.

En föreläsning i dag 11.30 till 13.30.
Fullsatt folkets hus. 300 personer.
Min bästa föreläsning hittills.
Bra koncentration och närvaro.
Mycket bra publik.

Åt lunch på en kinakrog tillsammans med några av dom andra som jobbar med och runt föreläsningen. Dom visade mig den fantastiska betongkyrkan på toppen av ett berg.
Där låg hon och spanade ut över havet.
Mycket speciell.





Tog en promenad på stan.
Hittade ett loppis.
Där jag köpte en gammal bok-favorit.
Pris 5 kr.




På kvällen åt jag på Restaurang Polishuset.



Tack för alla glada och uppmuntande sms från er i Örebro.
Dom värmer och är ett bra stöd när jag står där på scenen.

Kärlek oh respekt
Hasse Arvidsson

Höstlängtan

HÖSTLÄNGTAN.

När hösten hämtat
den sista blomman
då vill jag sitta på en bänk
vid dammen i min trädgård.
Känna hjärtats slag .
Se ner
på det klara
spegelblanka vattnet
och vänta på mörkret
som kommer med stjärnorna.

Lugnt

Stilla

Himmel
Himmel

Du finns i min trädgård.

Hasse Arvidsson/Tunn is

Oxelelösund - måndag 27 september 2010.

Är i Oxelösund för att föreläsa för anställda på SSAB, Oxelösunds kommun och Hamnen i Oxelösund.
Det är ett samarbete med Holmbergs talare och Goodlife.

Sammanlagt 10 föreläsningar.
5 föreläsningar denna vecka och i dag började det.
Samtliga föreläsningar på folkets hus. 200 – 300 personer åt gången.



Första föreläsningen mellan 8.00 och 10.00.
Hem till hotellet och sov mellan 10.30 och 11.30.
Lunch mellan 11.30 och 12.30.
Sov igen en stund.

Andra föreläsningen för dagen var mellan 14.00 och 16.00.

Föreläsningarna gick bra.
Bra gensvar från publiken.

På kvällen åkte jag till Ramdalens Sportcenter och körde ett 60 minuters spinningpass.
Skönt att rensa ut och köra sig helt slut i kroppen.




Nu ska jag gå och lägga mig.
Känner mig mycket välkommen och omhändertagen här i Oxelösund.

Tack alla ni som lyssnat och hjälpt till i dag.

Kärlek och respekt
Hass Arvidsson

Örebro promotion - fredag 24 september 2010.


Hej.

 

Frukostmöte med Örebro promotion på club 700.

Mycket bra information och intressanta möten.

 

Hembesök med smörgås och kaffe hos ett familj.

 

Lunchspinning på njoy med Carin.

Grymt drag och full ös på dom nya cyklarna.

 

 

Han med en fika med en annan familj ute på Marieberg innan jag tog helg.

 

Kärlek och respekt.

Hasse Arvidsson

 

 


Killgrupp torsdag 23 september 2010


Hej.

 

Fick tre brev från tre olika personer på tre helt olika anstalter.

Alla var intresserade av att börja i killgruppen vid muck.

Vi tackar för förtroendet.

 

Åt lunch med en pappaledig pappa med barn.

Bra samtal pappor emellan.

 

Sov en stund på em.

 

På kvällen var det killgrupp.

Bra grupp och fin gemenskap.

Goodlife Jakobsgatan 23 Örebro

 

Kärlek och respekt

Hasse Arvidsson


Örebro onsdag 22 september 2010

Hej.

Träffa Stefan från framsteget.
Vi pratade om läget, spice mm.
Ska ses snart igen.

Träffade ett par.
Diskuterad framtiden.
Bra möte.

Köpte med mig mackor från SubWay och åkte till Garphyttan på hembesök hos en kille.
Han mådde bättre en han gjort på länge.
Mycket kul att träffa honom i dag.


Konsum i Garphyttan

Träffade Tommy Strandberg på Beroendecentrum.
Vi stämmde av läget.


Uppladning innan matchen på Alesandros grill.

På kvällen var vi i gruppen och såg ÖSK spela ut Gävle och vinna med 3-1.


Bra stämmning bland kubanerna.

Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Örebro tisdag 21 september 2010

Hej.

 

Möte med ett par på fm.

Alldeles underbar människor.

Fulla av kärlek och hopp inför framtiden.

Så glad att få följa er på vägen.

 

Lunch och eftertanke på La Brucchetta.

 

Tjejgrupp på kvällen.

Starka känslor och drömmar.

Tack för uppriktighet.

Väntar på bussen hem.

 

Kärlek och respekt

Hasse Arvidsson


Bollywood joy & peace for soul - måndag 20 september 2010


Hej.

 

Pappersarbete hela fm.

 

Lunch med en kompis, kompis.

Följde henne sedan till opiatmottagningen.

Där gick det inget vidare.

Låsta positioner, tårar och regler.

 

Nytt besök hos kiropraktorn

Mark H. Hesse


Dr. of Chiropractic, legitimerad kiropraktor.

http://www.andersonchiropractic.se

Det känns skönt och redan bättre.

 

Besökte min vän Linn Logrell RenkaitisBollywood joy & peace for soul.

Hon målade och stod i för att få det fint till öppningen den 5 oktober.

Önskar er alla bakom BJ&P for Soul all lycka.

Ni är efterlängtade och behövs här i Örebro när hösten närmar sig.

Vi ses på DansJam.


http://www.bollywoodjoy.se

Kärlek och respekt.

Hasse Arvidsson

 


 

 

 


Fredag 17 september 2010

Hej.

 

Lugn dag på jobbet.

Frukost tillsammans med en kille jag tidigare varit övervakare för.

Allt går bra – så det var en mycket trevlig frukost.

 

Lunchade med en familj på Mc Donalds.

Familjeprat.

 

Känner fortfarande av ryggen.

 

Kärlek och respekt

Hasse Arvidsson


Göran - Nordin - Hasse - Örebro torsdag 16 september 2010

Hej.

Göran Wikström och jag var på ett möte på regionförbundet.

Vi diskuterad ett projekt.

Får se hur det går.

Trevligt möte om inte annat.

Stort tack till dig Göran.

Ovärderlig hjälp.

http://www.wipro.se/wipro/

 

Lunch på La Bruschetta med Nordin Gerzic.

Nordin är ÖSKs och Sveriges just nu bästa fotbollsspelare enligt Lasse Anrell på Aftonbladet och många med honom.

Vi pratade om att bry sig och att kämpa för det man tror på.

Han har ett genuint och äkta engagemang som jag har mycket stor respekt för.

 

Efter lunch var jag hos en chiropraktor.

Han klämde och tryckte på låsningar i nacke och rygg.

Obehagligt men skönt.

Var helt slut när jag kom hem.

Känns bra om en lite mörbultad.

 

Kärlek och respekt

Hasse Arvidsson

 

 


Örebro - Onsdag 15 september 2010

Hej.

 

Frukost tillsammans med en kille och en tjej som går hos mig.

Pratade relation och att ge och ta.

 

Lunchspinning tillsammans med en av killarna i gruppen.

Skönt och intensivt 45 minuters pass.

Förra veckan önskade jag få spinna till Mando Diaos Dance With Somebody.

Min önska gick i uppfyllelse.

Vilken lycka. Så skönt drag i den låten.

http://www.youtube.com/watch?v=8nh931yRQIM

 

Träffade en kille på mottagningen.

Vi roddade runt och försökte styra upp hans kontakter med soc , Beroendecentrum och försäkringskassan.

 

Kärlek och respekt

Hasse Arvidsson

 

Socmöte och telefonsamtal efter lunch.


Oxlösund - Tisdag 14 september 2010

Hej.

 

Oxelösund hela dagen.

Föreläst på folkets hus för folk från SSAB, Hamnen och Oxelösunds kommun.

Detta ska följas upp av tio föreläsningar till.

Allt ingår i projekt

Tekniken fungerade inte alls när vi kom.

Det blev rejält nervöst.

Tråkigt men det gick bra till sist.

Ser fram mot fortsättningen.

Tack för alla kloka synpunkter.

 

Kärlek o respekt

Hasse Arvidsson

 


Förberedelser - Örebro måndag 13 september 2010

Hej.

 

Jobbat hela dagen med att förbereda morgondagens föreläsning i Oxelesund.

Det blir den första av sammanlagt 11 föreläsningar i Oxelesund.

Känns lite pirrigt.

Det var ett tag sedan.

 

 

Han med en lunch med en kille som känner sig mogen för killgruppen.

Länge sedan jag såg honom så fräsch. Det var riktigt kul.

 

I säng tidigt så man är utvilad.

Filminspelning till utbildningsfilmen jag kommer att använda under föreläsningarna framöver.

Gör detta ihop med Holmbergs talare vilket känns mycket bra.

Skönt med så proffsiga mäniskors stöd.

 

Kärlek o respekt

Hasse Arvidsson

 


Färjan Håkan - Örebro fredag 10 september 2010

Hej.
Förmiddagen ängnade jag åt att förbereda mig inför tisdagens föreläsning i Oxelesund.

Lunchade med en av tjejerna.
Mycket trevlig lunch.
Vi pratade om känsla, tanke och handling.

Var och skrev in dom som ska med på Zumbakursen med Claudio Francisco Vargas.
Börjar i morgon 11.10 på Ente.
Ska bli så djäkla kul.
http://www.youtube.com/watch?v=qwVdBH4vjLU



Pakistans regering jämför i dag landets förödande översvämningar med situationen då landet delades med Indien. Enligt statsministern är nu närmare 20 miljoner människor hemlösa. Flera hjälparbetare beskriver situationen som katastrofal och FN konstaterade under lördagen det första kolerafallet. Dessutom rapporteras väntas nya skyfall.

Kärlek o respekt
Hasse Arvidsson


Holmbergs talare, Rigmor Robér, City hunddagis och killgrupp. Örebro torsdag 9 september 2010.

Hej.

En fantastisk dag på alla sett.

Började dagen med filminspelning.

Informationsfilm som jag ska använda när jag föreläser.

Det är ett samarbete mellan Goodlife och Holmbergs talare.

www.holmbergstalare.se

Funderar på vad jag ska säga.

Hasse och Magnus filmar.

 

Blev bjuden på lunch på Wongs av Hasse och Marianne.

Där var också Rigmor Robért. läkare, författare, feminist, föreläsare och psykoterapeu med en otroligt skön utstrålning och värme.

Hoppas vi snart kan ses igen.

Rigmor var i Örebro för att spela in för samma film.

”Våga vara arbetskamrat”.

Rigmor och jag utanför Wongs.

 

Det bästa i dag var ändå besöket på City hunddagis.

Var där med en tjej som går hos mig och sökte praktikplats.

Vi fick ett mycket bra mottagande och rejält med utskällningar från alla fantastiska hundar.

Det kändes verkligen bra.

www.cityhund.se

Svar i morgon.

 

Killgrupp på kvällen.

Mycket bra diskussioner som bäst sammanfattas i en dikt jag skrev för över 25 år sedan.

 

Jag har slutat supa.

Det finns folk som vill ta åt sig

förtjänsten av det.

Okay,

men om jag misslyckats

vems fel hade det då vart.

Hasse Arvidsson /Returglas -85

 

Tack alla ni som gett mig denna fantastiska dag.

 

Kärlek o respekt

Hasse Arvidsson.

 

 


Örebro onsdag 8 september 2010

Hej.

Förmiddag med ett par som går hos mig på Goodlife.

Mycket bra prat om jämställdhet.

 

Lunchspinning på njoy tillsammans med två tjejer i gruppen.

Kul. Skönt och alldeles underbart.

 

Träffade en kille på mottagningen.

 

Pratade med en psykolog om Metadonbehandling.

Intressant diskussion.

Kärlek o respekt

Hasse Arvidsson

 

 

 


Thoren Business School - Örebro tisdag 7 september 2010.

Hej.

 

Började dagen med ett möte på arbetsförmedlingen.

Var inbjuden av Jan Bjanefors.

Träffade arbetsförmedlare och berättade om mitt arbete och lyssnade hur dem arbetade. Vi pratade om OSA, lönebidrag mm.

Tackar för inbjudan.

Lärorikt och intressant.

Tror på fortsatt gott samarbete.

 

En kille som var på rymmen ringde.

Han ville prata lite.

Vi diskuterade hans situation.

Hoppas allt gått bra.

 

Träffade en kvinna från Thoren Business School som är Affärsgymnasiet.

Vi diskuterade föreläsning på skolan.

 

En kvinna som har fosterbarn ringde och ville ha lite råd.

Bestämde oss för att ses snarast möjligt.

 

Träffade en kille som blivit bostadslös i dag.

”Va fan gör man Hasse – Va fan ska jag ta vägen – Var ska jag sova.

Du måste hjälpa mig.

 

Tjejgrupp på kvällen.

Många starka känslor.

Ni är så otroligt fina med varandra.

Goodlife Jakobsgatan 23 Örebro

 

Kärlek o respekt

Hasse Arvidsson


Örebro måndag 6 september 2010

Hej.

 

En dag fylld av pappersarbete.

Rapporter och räkningar.

 

Många som ringer och frågar om plats på Goodlife.

Hösten är här.

 

Tänker mycket på Stefan som gått bort alldeles för tidigt.

Känns så djävla orättvist och onödigt.

 

Skrivit brev till en kille på häktet.

 

Tränat spinning på njoy.

Skönt att rensa kropp och knopp.

 

Kärlek och respekt

Hasse Arvidsson


Örebro fredag 3 september 2010.

Hej.

Morgonmöte med Lena på Jakobsgatan.
Pratade om eventuellt samarbete i framtiden.
Vi får se.

Besökte en kille på Beroendecentrums vårdavdelning.
Cigg, tofflor, godis och en donger.


Åkte ner till Jakobsgatan och matade ormarna.
Fredagsmys med familjen och grannarna.

22.00 på kvällen nåddes jag av ännu ett tragiskt dödsbud.
En överdos.
28 år ung.
Så djävla onödigt. Man blir så ledsen.

All min kärlek och omtanke till familjen och vännerna.




Kärlek o Respekt.

Hasse Arvidsson



Örebro tor 2 september 2010

Hej.

Många möten i dag.

Började dagen med två bra möten på Arbetsförmedlingen.

Köpte en kaffe på stationen.
Där mötte jag en gammal bekant med en fet joint i mungipan.

"Du får ursäkta jointen Hasse med jag behöver det för humöret"

Mycket bra soc-möte på Jakobsgatan.
Inkännande och kärleksfullt.

Hembesök i Garphyttan.


Kärlek o respekt
Hasse Arvidsson


Onsdag 1 september 2010.

Hej.
Lotta kom på fm.
Vi skrev rapporter och annat.

Lunch med en kille och tjej på Crepperiet.
Barnvänligt och god mat.

Em hjälpte jag en kille att komma ifatt med alla papper.
Fick inkalla Birgitta från arbetsförmedlingen för att ordna finliret med pappren.
Hon kom till mottagningen.
Tack för snabb utryckning.

Dagens Örebroaren.

http://arkiv.mitti.se/erez4/online/kund/Hem_Inspiration_Orebro.html

Kärlek o respekt.
Hasse Arvidsson


Örebro tisdag 31 augusti 2010


Jag sa inte att det skulle vara lätt.

Jag sa bara att det skulle vara värt det..

I morgon kommer det att bli en bra dag.

Kärlek o respekt

Hasse Arvidsson


RSS 2.0