KOMENTARER


"Så vad är ett människoliv värt egentligen, hur stor plats får ett människoliv ta i en budgetpost hos det sociala??"




Hejsan!!

"Jag blir rasande när jag tänker på vad de gör mot Dig, mot alla missbrukare, f.d. missbrukare, föräldrar till dessa. Det är verkligen ondskan som råder. Man blir upprörd. Du har mitt fulla stöd. Jag känner att det går verkligen utför med det mesta
Stå på Dig. Jag stöttar Dig i alla väder?."



"Tja Hasse!
Fan vad bra att du har börjat skriva på bloggen igen. Det är helt sjukt
att kommunen har monopol på missbruks vård.
Hoppas med hela mitt hjärta att det löser sig, om det är nåt jag kan göra
eller hjälpa till med så tveka inte att fråga. Jag hade inte varit här jag är idag, utan dig.
Hopps du får en lugn och skön helg. Hälsa familjen."


"Hej hasse!
Läste din blogg idag och hade ingen aning om läget.....! Jag säger som
Dig-med all din erfarenhet och värme kring utsatthet förstår jag inte
hur kommunen främst av etiska skäl inte låter människor får ta del av
din kunskap! Du måste ha en jättesvår tid just nu-ser du några
ljuspunkter kring detta
Jag hoppas du hittar några kloka beslutsfattare som kan se mänskliga
behov i ett längre perspektiv förbi krass kortsiktig ekonomi.
Många tankar o kramar från vännen"


"Det är förjävligt ... att dom får göra som dom gör.

STÅ PÅ DIG !! min röst har du alltid"



"Hej Hasse!
Hoppas det kan komma till en lösning så att du kan jobba vidare med killarna. Du behövs!!!"


"Jag håller tummarna för dig Hasse!"


"Mångfald i alliansens sverige är till för dem som har pengar att strö om kring sig. för dem som kan betala själva, du får byta inriktning till att hjälpa borgare som har problem med sherry och skumpa, vi andra då kan man ju undra vad ska vi göra? Jo vi kan ju lägga undan lite pengar i månaden till vi har råd med din hjälp, för det är väl så det är i alliansens sverige att det ska vara lika (likriktat) för alla. dvs kontant betalning för vård. Ja och om jag har råd att lägga en tia varje månad kanska man har råd till att betala kontant redan efter ja varför inte ett sekel, undrar bara hur många av oss som skulle överleva tills drömmen om en adekvat vård är innom räckhåll.

Jag är ju en av de få lyckligt lottade som faktiskt fått vara i hasses grupp, och hans firmanamn ger skäl för sig, goodlife. Jag har ett gott liv. tack vare hasse och alla andra grabbar. (ingen nämnd ingen glömd)

Så vad är ett människoliv värt egentligen, hur stor plats får ett människoliv ta i en budgetpost hos det sociala?

För djävligt när det ska sparas i fel ände!
Så går det när "smarta" politiker slår sina kloka huvuden ihop när de "löser" ekonomin!
Det här kommer ju att slå tillbaka på samhället, om inte imorgon, så lite senare!
Stå på Dig Hase, annars gör nån annan det."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0