Rapport - Örebro Måndag 2 April

Rapport - utanför alla kontrakt.

Måndag 2 April.

Besök på Frivården:
En kille 21 år.
Han muckade från anstalt för 5 dagar sedan.
?Allt har varit lugnt jag har bara varit med min bror och mor?
Alla nöjda.
Soc Väster är med på mötet.
Killen vill gå i samtal hos mig.
Får veta av soc V att han kan söka men måste i första hand gå till kommunens egen verksamhet.
Överklagan tar ett par månader.
Jag vet genom mina kontakter att allt inte är lugnt.
Han umgås redan med fel personer och har försökt fått ut medicin hos läkare.
Jag säger ingenting.
Vad tycker ni jag ska göra?
Lämna över honom till kommunens egen verksamhet?


Senare ringer en kille 24 år som är på rymmen och vill träffa mig.
?Vad fan ska jag göra ? Du måste hjälpa mig- Jag blir tokig-snälla Hasse?
Vad tycker ni jag ska göra?
Hänvisa till kommunens egen verksamhet?


Kille 30 år ringer och vill ha sällskap till arbetsförmedlingen på torsdag.
?Dom skiter i mig sedan dom upptäckt att jag har missbruksproblem- Jag har fan varit nykter i två år- När fan ska dom ge sig. Snälla kan du följa med- Jag vet att jag inte är inskriven hos dig längre-vet inte var jag ska vända mig - alla är emot mig.?
(soc V förlängde inte kontraktet han hade med mig. Mot vår vilja. Vi ansåg oss inte vara klara)
Vad tycker ni jag ska göra?
Hänvisa till kommunens egen verksamhet?


Ringer en tjej 24 år.
Jag vet att hennes gamla pojkvän muckat i dag.
Förmodligen är hon djävligt rädd.
Försökt nå henne hela dagen.
Hon svarar kl. 19.45.
?XXXX har muckat ? jag vet inte vad jag ska ta mig till ? han är snart här-
Du måste prata med honom du är den enda han har respekt för
Kan du följa med mig till min advokat i veckan??

Vad tycker ni jag ska göra?
Hänvisa till kommunens egen verksamhet?



Avslutar dagen med att skicka några uppmuntrande sms till en kille som jag hjälpt att komma  iväg på behandlingshem.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0