Rapport - Örebro Onsdag 4 April

Rapport - utanför alla kontrakt.

Onsdag 4 April

Börjar morgonen med att försöka få kontakt med tjejen som skulle till sin advokat.
(läs 3 April)
Nu är klockan 20.30 på kvällen och har inte lyckats nå henne.
Ringt runt bland folk och frågat.
Ingen vet var hon är.
Polisen eller överdos ??

Följer killen till AF. Det ordnar sig när vi får reda ut saker kring hans tidigare missbruk.
Dom förstår lika lite som vi hur man kan skriva ut någon mot hans vilja. (läs 2 April)

Åker till ICA och köper 5 Aftonbladet med TV-bilaga och växlar tvåhundra kronor i 20 kronorsedlar. Gör iordning fem påskpaket med Aftonbladet, varsitt brev med lite uppmuntrande ord  och 40 kr till påskgodis.
Åker upp till häktet och lämnar in paketen till de 5 personer som jag har kontakt med där.
(Tv-tidningen är ett måste på häktet eftersom det enda man kan göra är titta på TV.)

Utanför ICA träffar jag en gammal patient som det går bras för. Han jobbar inom vården.
Han tackar för tiden i gruppen och säger att det fortfarande betyder mycket för honom.
Man bockar djupt och tackar.

En kille 26 år ringer och berättar att han varit drogfri en vecka och har en lägenhet på gång.
Han är glad och undrar om jag vill komma och fika när han flyttat in.
Ska höras när han kommit till rätta.

Bokar tid med två oroliga föräldrar som vill veta mer om hur droger fungerar och hur man upptäcker.
Vill inte ringa kommunen.
"Är rädda att dom ska börja rota i saker."

Killen med höga doser hör av sig och vill träffa mig i morgon. (Läs 3 April)

Träffar en tjej som väntar på besked från soc om hon ska få gå hos mig eller inte.
Allvarliga problem. Har väntat 4 veckor nu.


Orolig flickvän till en kille som är på behandlingshem ringer och undrar om jag kan ringa till behandlingshemmet och kolla när han får permission. Hon är orolig att han snart kommer hem. Hon vill inte ringa, hon är rädd att han ska bli arg.
Ringer.
Det är lugnt, han har inga planer på att komma hem än på ett tag.

Får hör från folk att en kille 23 år har avvikit från permission och söker mig.




I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0