Örebro onsdag den 1 juli 2009.


Hej.
Skulle ha kört en tjej till Nyhyttan för avgiftning på förmiddagen.
Hon sms:ade återbud.
Så står man där med en ”ledig” fm.

Stannade hem och softa lite.

Efter lunch var det ett arbetsplatsbesök.
Vi pratade lite om det som varit och
hur framtiden på arbetsplatsen ser ut.
Bra möte.

Många som ringer nu och vill ha hjälp.
Folk mår inte bra.

Avslutar med en dikt från min bok Returglas.
Det var den andra dikten jag skrev.

På natten
när jag går och lägger mig
för att sova
förvandlas min säng till ett spelbord,
där jag spelar poker med min ångest.
Han med dom svarta korten,
jag med dom röda.
Det fanns en tid
då du spelade ut mig
med dina mörka kort.
Men nu har jag lärt mig värdet på dom röda
och det är sällan du slår mig numera.
Men ändå vill du spela
varje kväll.
Och jag är tvungen att utmana dig
för att få ro.
                  

                                        Hasse Arvidsson-85

PS:
Träffade vimmelmamman Lotta Gray utanför konsum i stjärnhusen i Örebro.
Hur coolt är inte det.
http://www.alltforforaldrar.se/vimmelmamman


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer
Postat av: caroline

du träffa mig med ..kanske inte lika coolt hahahahaha

2009-07-01 @ 21:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0