Handelskammaren - SMV Husvagnar - Sävenfors - Fredag den 30 september 2011.

Hej.

Uj uj uj vilken fredag det skulle visa sig bli.

 

Handelskammaren Örebros frukostmöte.

Mycket folk som vanligt. Ca 200 företag på plats.

Information om skatter, på gång i Örebro, utbildningar mm.

Har deltagit på dessa återkommande frukostar i två år.

(sista fredagen i varje månad)

Lärt känna många företag och människor.

Det har också gett en del jobb och praktikplatser till några som går på Goodlife.

 

Denna morgon blev jag intervjuad från scenen.

Några snabba frågor kring min gatuterapi.

Vädjade om ett bidrag till en husvagn så jag kan fortsätta arbeta som gatuterapeut även höst och vinter.

Jag avsluta med att läsa en dikt ur min bok Tunn is.

 

 

 

Vi femton års åder

hoppade jag från en fast och stadig klippa

rätt ut i ett okänt hav.

Känslan var hissnande

och nyfikenheten drog mig närmare havsbotten.

Till slut

hade jag nått botten

och det var inte spännande längre.

Så det fanns alltså ingen anledning

att stanna kvar,

och bristen på luft fick mig att må dåligt.

Så jag försökte simma uppåt

men efter några simtag märkta jag

att jag fastnat i dyn

och snabbt drogs tillbaka.

Efter otaliga försök

började jag acceptera min brist på luft

och blev mer och mer apatisk.

Tills den dag jag fattade

att jag aldrig skulle nå ytan

om jag inte avstod från dom stenar

jag fått mani att samla på.

Det var inte lätt att skiljas från dom.

Det hände många gånger på vägen upp

att jag saknade deras bedövande tyngd.

Nu har jag nått ytan

och förkastat stenarnas tröst.

Nu återstå bara att lära sig simma

med huvudet över ytan.

 

http://www.smvclassic.se

Efter frukosten kom Raimo Tunsved från SMV Husvagnar.

”Det är klart du ska ha en husvagn, det är väl det minsta jag kan göra för att stötta dig och ditt arbete.

Kom ut till mig på måndag så ordnar vi det.”

Vad står han och säger tänker jag.

Är det sant.

Han hade inte bara ett stort hjärta han utstråla värme och trygghet.

Vilken kille.

Jag gav honom en stor varm bamsekram.

Ha ha ha….

Är såååååååå lycklig.

 

Efter lunch packade 7 killar från Goodlife, en son till en av killarna min hund Izy in oss i en minibuss för att åka till Sävenfors över helgen. Ligger några mil utanför Hällefors.

Med oss hade vi ett militärtält, mat, fiskegrejer, fiskrök, sovsäckar, liggunderlag mm…

 

Slog upp tältet på en naturcamping mitt ute i skogen.

Flera mil till närmsta gatulyckta.

Vi åt smörgås och drack kaffe.

På kvällen var det alldeles stjärnklart.

Inga problem att se några stjärntecken där inte.

En stark upplevelse.

På natten elda vi i kaminen och sov gott i våra sovsäckar.

 

 

 

I morgon blir det en bra dag.

Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.

 

Kärlek och respekt.

Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0