Brist på tyg - Örebro torsdag 31 januari 2008

Örebro torsdag 31 januari 2008.
Hej.
Åt frukost på min mottagning med två unga heroinister.
Vi pratade om tillgången på tyg, självförtroende, självkänsla, att sätta upp mål och drömmar.
Föreläste på Runnagården om + och ? i hjärnan.
På kvällen hade jag grupp.
Bra och känslosam.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson






Ungdoms- och familjeenheten.Örebro onsdag 30 januari-08

Örebro onsdag 30 januari 2008.
Hej.
Bra dag på jobbet.
Var på konsthallen med en grupp patienter.
Jesper visade oss runt och frågade och förklarade.
Kanonbra.
Efter lunch handledde jag personal på en utsluss.
Vi gick igenom tips och tankar kring återfallsprevention.
Hade en träff på Ungdoms- och familjeenheten.
Mycket bra och proffsigt bemötande.
Ringt några samtal.
Det är många som hör av sig just nu.
Vet inte vad det beror på.
Vet du?


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson






BSF -Örebro tisdag 29 januari 2008

Örebro tisdag 29 januari 2008
Hej.
Började dagen med ett morgonpass spinning på Njoy.
6.45 till 7.30
SKÖÖÖÖÖÖNT.
Fullständigt i balans och klar i skallen.
Hade sedan ett möte på häktet.
Det var en avslutning på BSF (Beteende Samtal Förändring)samtal.
BSF är mycket uppskattat av många intagna på häktet i Örebro.
Alla jag mött som gjort BSF-samtalen är nöjda.
Bra jobbat frivården.
Utvärderingen tog ett par timmar.
Vi lärde oss mycket om varandra som vi kan ha nytta av framåt.
Ett hembesök efter lunch.
Sedan en fika på glada grodan med en kille.

Vill du veta mer om BSF. Läs: http://farbring.com
I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson






Örebro måndag 28 januari 2008.


Hej.
Då var åter allt som vanligt igen.
Barnen friska och jag kan börja jobba för full maskin igen.
SKÖNT.
Började dagen med ett vårdlag på Beroendecentrum.
Läkare, frivården, soc öster, patienten och jag.
Bra och avspänt möte.
Träff på Jakobsgatan.
Snabbesök från Nyhyttan.
Ring minst tio samtal till olika patienter.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson






Örebro onsdag 23 januari-08

Hej.
Sissta dagen hemma med sjuk dotter.
Vi tog en promenad på Hindersmässan.
Han också med ett behandlingsmöte på socialkontor väster.
Mycket bra möte.

En artikel att fundera över.

http://www.expressen.se/ledare/1.1015772/080123-ett-overgrepp

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson



Örebro tisdag 22 januari.

Örebro tisdag 22 januari.
Hej.
Njoy.
Spinningpass mellan 6.45 och 7.30.
Tufft men underbart efteråt.
Fortfarande hemma med sjuk dotter.
Men, hon mår mycket bättre och ska till skolan i morgon.
Ska bli skönt att börja jobba ordentligt igen.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson






Örebro torsdag 17 januari-08


Hej.

Hemma med min sjuka dotter.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson






Örebro onsdag 16 januari-08

Hej.

Hemma med min sjuka dotter.
Ett samtal på kvällen.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson






Vårdlag tisdag 15 januari-08

Hej.

Började med ett vårdlag på Beroendecentrum.
Var där som ordförande för Brukarföreningen.
Det var en tjej som hört av sig och vill ha stöd på mötet.
Det blev ett mycket bra och konstuktivt möte.
Var och besökte en kille på häktet.
Barn, drömmar, behandlingshem, föräldrar, utredningar.
Ja man hinner med en hel del på en timme i ett 8 kvm litet besöksrum.
Semla och varm choklad med en kille på Hells konditori.
Gott, gott.

Tränade spinning på Njoy.
Skön dag.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson






Nevropsykiatriska funktionshinder-Örebro måndag 14 januari-08

Örebro måndag 14 januari.
Hej.
Började dagen med ett möte på Beroendecentrum.
Det var folk från kriminalvården, beroendecentrum och jag.
Vi diskuterade hur vi bäst ska bemöta dom med nevropsykiatriska funktionshinder.
Anmälde även Brukarföreningen Örebros intresse att deltaga i Beroendecentrums brukarådsmötena framöver.
Jag är ordf i Brukarföreningen i Örebro / medlem i styrelsen för Svenska brukarföreningen riks sedan starten 2002.
Hoppas på ett gott och lärorikt samarbete.
Två unga tjejer som gått på Subutex under flera år har hört av sig och vill ha min hjälp.
Bokat tid för möte så får vi se.

Intresserad av Brukarföreningen?
Se länk nere till vänster.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




Helg 12 - 13 januari i Örebro

Lugn och skön helg.
Var på Skojlandet i lördags med en av killarna som går hos mig och hans barn.
Hur kul som helst.
Vi hade en jättetrevlig dag tillsammans.
Inget drogsnack eller annat elände.
Bara glädje och hopp om en god framtid.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson






Njoy - Örebro fredag 11 januari

Hej.

Hembesök på förmiddagen hos två unga heroinister.
Lunchträning på Njoy.
45 minuter spinning.
Skönt
Skönt
Skönt

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




ARN - Örebro torsdag 10 januari-08

Örebro torsdag 10 januari-08

Hej.
Ett bra möte på socialkontor väster.
Besökte en kille på häktet och lämnade böcker till två andra.
På kvällen hade jag grupp.
Vi var och såg ARN på bio.
Den var så där. +++ ger jag den.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson






POLISFÖRAKT och ILSKA Örebro onsdag 9 januari-08

Hej.

Full kalabalik.
En kille har blivit vräkt från sin lägenhet.

Träffar en ung heroinist på stan.
Vi går och fikar.
Det blir mycket prat om dom höga trösklarna in till opiatprogrammet.
"Dom verkliga heroinisterna får inte hjälp för dom klarar inte av kraven. Så är det bara sen får dom säga vad fan dom vill."

Hembesök hos en kille.
Polisen har tagit hans mobil för dom trodde den var stulen. Dom kunde bara ringt 3 (tar ca. en minut)så hade dom fått veta att den var hans och ärlig Men, nej det gjorde dom inte dom tog den.
Detta är 1 månad sedan. Han har fortfarande inte fått tillbaka den.
Han har ett abonnemang som han betalar av på utan att kunna använda telefonen. Vad leder detta till? POLISFÖRAKT OCH ILSKA.
Jag blir så trött på dessa övergrepp.
Är det någon som vet var man kan anmäla detta?



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




Örebro tisdag 8 januari-08

Örebro tisdag 8 januari-08
Hej.
Möte med frivården och en kille jag är övervakare åt.
Vi sågs på Jakobsgatan, fikade och försökte reda ut saker för att komma vidare.
Åkte till soc i Hallsberg och träffade en socialsekreterare och en kille som sökt till mig. Vi börjar ett samarbete.



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




2000 till 3000kr om dagen - Örebro måndag 7 januari -08

Örebro måndag 7 januari-08

Hej.

Pratade med en socialsekreterare på väster om en gemensam patient.
Givande samtal.

Det dök upp en "ny" kille på mottagningen.
Han är upp i höga doser.
Mellan 1 och 2 gram heroin om dagen. (2000 - 3000 kr om dagen)
BEROENDE.
Han hör av sig igen så får vi se vad vi kan göra.
Var ute på Runnagården en sväng.
Efter lunch var jag på hembesök hos en ung heroinist.
Vi drack te och åt bullar.
Avslappnat och bra samtal om framtida planer.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Uppdatera - Örebro fredag 4 januari

Hej.

Fick ett tidigt samtal från läkaren på Beroendecentrums vårdavdelning.
Diskuterade en gemensam patient och vad som bör göras.
Möte på mottagningen med en gammal patient.
Ibland behöver man uppdatera sig.
Lite skakigt så vi ska ses några gånger framöver.
Efter lunch träffade jag två oroliga föräldrar.
"har du något trollspö så ta fram det"
Tyvärr, jag har inget trollspö.
Men vi hade en bra diskussion om beroende och var gränsen för engagemanget bör gå.
Vi bytte mejl-adresser och ska ses igen.
Ringde runt till mina patienter och önskade god helg.



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




Han lever - Örebro torsdag 3 januari-08


Hej.
Hembesök på förmiddagen.
På kvällen var det grupp.
Stor glädje.
En gammal bekant dök upp.
Har inte hört av honom på månader och i dom här samanhangen kan det betyd att personen dött.
Så står han där med sitt leende.
Sliten men vid liv.
Han hade mycket att berätta.
Stockholm, Amsterdam, kamrater som dött av överdoser och lyckan att ha fått träffat sitt barnbarn och dotter.
Han lever och jag är så innerligt glad att åter se honom.

Efter gruppen ett akut hembesök.
En doft av ångest och drogsug slår emot mig när jag kliver in i lägenheten.
Det pågår en kamp en mycket tuff kamp.
"Rädslan för att dö håller mig vid liv inte viljan att leva."


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




Ny dikt-Örebro onsdag

Hej.

Några telefonsamtal.
Lugn dag.

Ny dikt.

Vingarna känns lättare och lättare
Jag flyger som aldrig för och inget känns omöjligt.
Det är min tid nu,
jag känner det.
Det har varit en tuff tid
och det har gett mig det mörker som krävs
för att jag ska se ljuset.


                                    Hasse Arvidsson


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson


Önskar dig ett kärleksfullt 2008

Jag hungrar

Jag hungrar kärlek
Jag vill se dig
höra dig
känna dig
lukta dig
smaka dig

Du har ammat mina sinnen
till liv.
Du kunde inte ha gett mig
en bättre giv.
Korten på bordet.
Känslorna sköter rodret

Nu förstår jag varför
katten spinner.
Apatin
har förlorat
Livet vinner

Jag lever igen
och
jag hungrar

                      
                                                                 Hasse Arvidsson/Tunn is



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson






RSS 2.0