SFI - SIMON - Örebro onsdag 29 oktober 2008.

Hej.

Började dagen med ett längre besök på häktet.
Besökte en ”gammal” bekant.
Vi hade mycket att prata om.
Han var inte knäckt utan kände sig hoppfull inför hovrättsförhandlingarna.

På eftermiddagen var jag på SFI (svenska för invandrare)
Vill börja med att tacka SIMON (svensk invandrare mot narkotika (se länk) för förtroendet att få föreläsa på uppdrag av dom.
Det var en mycket intressant och givande eftermiddag för mig.
Man fick verkliggen tänka till och var skärpt.
Mycket bra frågor.
Ser fram mot fortsatt samarbete.

Jag önskar er alla som var och lyssnade allt gott.
Sköt om er och gå mot era drömmar.



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




    

Örebro måndag 27 oktober 2008

Hej.

Morgonmöte med en ny kille på mottagningen.
Vi började så sakta skissa på en plan.
Drömmar och vägarna dit.

Hembesök i Vivalla.
Enkla beslut men svåra att genomföra.
Vi söker vidare efter fler alternativ.

Åkte för att hämta barnen jag är kontaktperson för.
Skulle hämta dom i Götene.
Men halvvägs dit ringer pappan och säger att han kör dom till Örebro.
Behandlingshemmet han är på skulle hämta upp en kille i Örebro.
Sparade lite tid som jag använde till att ringa och boka tid på häktet och ring till soc.

Avslutade dagen med Body jam på njoy.
Skönt för kropp och själ.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




    


Örebro - Lysekil ToR -fredag 24 oktober 2008.


Hej.
En dag i bilen. En blå Toyota Aygo.
Körde barnen jag är kontaktperson för till sin pappa i Lysekil.
Vi lyssnade på gamla sagor. Rödluvan, Mästerkatten i stövlat, Tummelisa, Bockarna Bruse mm.
Halvvägs ner började regnet vräka ner.
Då sjöng vi Idas sommarvisa så mycket vi orkade.
Väl ner i Lysekil åt vi tillsammans med pappa.
Sedan lämnade jag barnen och åkte hem.
På hemvägen lyssnade jag på talbok.
Bibeln på 100 minuter.
Ruskig historia med mord och förföljelse.
Man undrar vad det är man ska tro på.

PS. Tusen tack för din kommentar Beckan.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




    

Örebro universitet - Örebro torsdag 23 oktober 2008.

Hej.

Jag föreläste på Örebro universitet mellan 10 och 12.
Var nervös och mycket taggad.
Det kom mycket folk.
Det var förutom studenter, föräldrar till missbrukare, andra anhöriga, missbrukare, folk från olika behandlingshem och öppenvårdsmottagningar och folk från Örebro kommun.

Jag vill passa på att tacka för alla fina bloggkommentarer.
Det värmer och ger kraft i mitt fortsatta arbete.

Sov ett par timmar på eftermiddagen.

På kvällen hade vi grupp som vanligt på torsdagar.
Vi pratade mycket om våra relationer till våra barn.
Mycket bra och lärorik kväll.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




    


Orolig - Örebro tisdag 21 oktober.

Hej.

Började dagen med ett besök på Örebro universitet.
Kollade upp förutsättningarna inför torsdagens föreläsning.
Salens storlek, tekniken mm.
Allt var helt ok.

Åkte till stadsträdgårdens café och fikade med en kille.
Mycket bra snack i en cool miljö.

Eftermiddagen ringde jag alla på min komihåglapp.

Jagat en kille på telefon och varit hemma hos honom.
Blir orolig när jag inte får kontakt.
Får fortsätta i morgon.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




    


Örebro måndag 20 oktober 2008.

Hej.

Möte på mottagningen med en ny ung kille med en massa bokstavskombinationer och missbruk.
Vi har träffats förut några gånger.
Men det var i dag vi började själva behandlingsarbetet.
Jag hade även bjudit med hans far till mötet.
Jag berättade kort hur jag arbetar.
Det blev et bra och avspänt möte.

Följde med en kille till banken och tog ut pengar.
Han saknar leg.

Lunchmöte på Wobbler med en tjej som går hos mig.
Hon jobbar hela dagarna så ibland ses vi på lunchen för att hinna med våra träffar. Hon gör ett fantastiskt jobb.

Många samtal som vanligt på måndagar.

Avslutade dagen med ett Body-jampass på njoy.
Det sååååå grymt häftigt.
Jag njuter varje sekund.




I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




    


Örebro måndag 13 oktober 2008.

Hej.

Åker till Göteborg i tre dagar.
Ska träffa vänner, se teater och lära mer om livet.
Tillbaka i Örebro på onsdag kväll.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




    


Handledning - Örebro onsdag 8 oktober 2008.


Hej.
Lunchmöte med en kille.
Vi pratade om framtida mål och vägen dit.
Dags att fokusera.

Möte på Villan om handledning.
Ser verkligen fram mot att börja handleda där.
Det är en utmaning med personal med så lång erfarenhet av behandlingsarbete. Tack för förtroendet.

Avslutade dagen på njoy med ett Afropass.
Dans med afrikanska trumrytmer.
Man skakar igenom hela kroppen.
Det är otroligt skönt efteråt.



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




    


Örebro tisdag 7 oktober 2008.


Hej.
Lång dag.
Sen kväll.

Hade möte på Landstinget.
Olika frivilligorganisationer presenterade sig och fick information om ”nya” regler kring landstingsbidragen. Politikerna berättade kort om sina uppdrag och vilka dom var.
Jag var där som representant för Örebro brukarförening.
Trevligt och informativt möte.
Han knyta en del nya kontakter och heja på gamla vänner som Helge Hagberg och Axel Gislen. Två snubbar jag verkligen ser upp till.


Sent kvällsmöte på mottagningen med ett par som går hos mig.
Ni har gjort och gör en fantastisk resa.
Allt är så nära. Så nära.



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson


Örebro måndag 6 oktober 2008.

Hej.

Tidigt morgonmöte med en kille jag är övervakare för.
Det rullar på.
Han kommer som han ska.

Träffade en kille från Hallsberg som går hos mig.
Vi har ett fotoprojekt ihop.
Han fotar sin vardag och sitt liv.
Vi ska göra något av detta material någon gång i framtiden.
Han är mycket duktig.

Lunch med en av killarna.
Vi pratade arbete och framtidsdrömmar.

Hembesök i Vivalla.
Träffade mor och dotter.
Försöker hitta en läkare.
Har någon något tips om en bra läkare så hör av er.

Avslutade dagen med ett upplyftande Body Jam-pass.
Man dansar till Hip hop, fräsh house musik, bollywood, lite salsa.
Sedan krävs massor av grym attityd.
Det är så skönt.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




    


Förkyld örebro lördag 4 oktober 2008.

Förkyld och febrig.

Två länkar.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article3454388.ab


http://www.tv4.se/1.283438?videoId

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                          
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson


Överdos - Örebro onsdag 1 oktober 2008.

Hej.
Besökte en kille på hans utbildning.
Vi tog ett långt lunchmöte.

Det kom tre killar till mottagningen och berättade att dom just förlorat sin vän i en överdos.
Den ena kille var barndomskamrat med honom.
Det var mycket tårar och ångest över förlusten av en god vän och sina egna problem.

Den tunna tråden mellan liv och död blir plötsligt synlig.

Vi ska ses i morgon igen.




Ljus

 Du finns inte längre,
Minnena finns
men jag kan inte dela dom med dig.
Men jag bär dom närmast hjärtat
nu och för alltid.

Jag är inte här för att ta adjö
av dig.
Du kommer aldrig att lämna mig.
Du har alltid varit ett ljus
som visat mig vägen genom livet.
Speciellt när det varit som mörkast
har du funnits där
otröttlig och full av kärlek.

Jag vill tända ett ljus
för att göra dig synlig
och få känna din värme igen.
Från och med nu
ska alla ljus jag tänder
vara till ett minne av dig.
Du har alltid varit
och kommer alltid att vara
mitt ljus i livet.

Vi är många som saknar dig.

                
                                    
                                      Hasse Arvidsson







 





I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.                           
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson




    

RSS 2.0