Don Arvidssons tomatsås 26/12-05

Hej.
Annandag jul och trött på julmaten.
Alice väckte mig kl:9.00.
Vi gick upp och la oss i soffan och tittade på TV.
Efter någon timme gick jag upp och gräddade pannkakor till frukost.
Pannkakor, jordgubbssylt och kall mjölk. Mmmmmmmm..
Susanne vaknade 12.00 då åkte jag till ICA-Maxi ock handlade mat.
Till lunch blev det kokt torsk med potatis och äggsås.
(Ett tips: ha i ca: 2 msk Cream fresh i äggsåsen.)
Vi åt oss mätta. Sedan stack Alice till sina kompisar Lina och Frida.
Jag har bestämt mig för att lära mig göra en riktigt god Italiensk tomatsås.
Så jag köpte:
färska tomater, tomatpuré, färsk Basilika, vitlök, rödlök, morot.
Fräste ihop detta i olivolja och kryddade med
piripiri, svartpeppar, salt  och lite socker.

Sedan fick tomatsåsen stå i järngrytan och kokat ihop under eftermiddagen.
Hämtade Alice kl. 20.00 och då var hon hungrig.
Så Kl: 20.30 åt vi en sen middag.
Till Don Arvidssons tomatsås serverade jag mina barn
en färsk nykokt pasta, painrich med en god olivolja
och på toppen av allt rev vi en vällagrad parmesanost.
Det blev tomt på dras tallrikar.
En dag med matlagning.

Jag älskar att stå vi spisen och laga mat och drömma mig bort.





I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0