KVS hur fan tänker ni? 6/12-05

Hej.

Vårdlag på morgonen.
Vi var sju personer.
Hade sedan ett möte med Gert Andersson från Attention. (se länk)
Hade bjudit dit en av mina patienter och hans mor.
Det blev en bra första träff.
Fick sedan tag i en kille som är ute på vift.
Kändes bra att få prata med honom.
Avsluta dagen med ett utvecklingssamtal med Adrian och hans klassföreståndare.
Dom sköter sig bättre och bättre.
Har nu fått brev från min vän på Kumla-anstalten.
Anledningen till uppehållet är en förflyttning till Malmö.
Hur fan kan kriminalvårdsstyrelsen flytta en ung kille 50 mil bort
från familjen och dom goda vänner han har här?
Så länge han var på Kumla hade han besök varje vecka.
Hans utryckliga önskan var att få stanna kvar på Kumlaanstalten
för att kunna behålla denna närhet till det friska på utsidan.  
Nu får han vara glad om han kan få ett besök i halvåret.
Det är skrämmande.
Har tanken på återanpassning helt raderats ut ur Kriminal"vården"s  mål?
Jag blir förbannad, besviken, uppgiven men långt ifrån passiviserad.

Fur fan tänker ni?
Tänker ni överhuvudtaget?

Jag kommer att höra av mig.
Var så säker.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0