Skridskor 30/12-05

Hej.
Ett möte på fm och ett som blev inställt.
”Även ett inställt möte är ett möte”
för att citera Ulf Lundell när han sa att  
”en inställd spelning är också en spelning”.
Ett beroende är ett beroende oavsett vilken scen man befinner sig på.
Efter lunch åkte jag med min dotter Alice och hennes bästis Lina till
Mc Donalds i Västhaga.
Efter mc lunchen åkte vi till Vinterstadion.
Jag snörde först på flickorna skridskorna sedan mig själv.
Det tar sin lilla tid.
Efter 1 minut på isen kommer det en vaktmästare och ber oss lämna isen
för han ska ploga inför en bandymatch.
Det är 40 minuter kvar tillallmänhetens åkning är slut upplyser jag honom om.
Det blir så här ibland det är bara att lämna isen för nu kommer ismaskinerna.
Vad gör man?
Barnen gick till bilen med skridskorna på och jag bytte om till skor.
Vi åkte till isbanan i Vivalla.
Där åkte barnen ostört. Själv orkade jag inte snöra på mig skridskorna igen.
Det var underbart att se Alice åka riktigt bra för första gången.
Vilken glädje.
Jag fick ta tid när hon åkte runt rinken.
Vi måste åka i morgon med sa hon när vi kom hem.
Hon åkte fram och tillbaka med hjälmen på i strumplästen på parketten hemma.
På kvällen såg Susanne och jag Van Veeteren ”Borkmanns punkt”
Den var OK.





I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0