En dag på Brokks Fredag 10/6-05

Hej.
I dag började dagen 8.00 på Brokks behandlingshem med ett ägarmöte.
Tommy, Petri och jag gick igenom ekonomin och sommarschemat.
Våra elever dök upp vid 9.00 och vi åt frukost.
Efter frukost hade vi ett tufft och öppet möte typ. ”rensa luften”.
Tuffa tag och djävlar anamma.
Det kändes mycket bra och alla var nöjda.
Vi ser nu alla fram mot sommarens aktiviteter och arbete.
Vi bär inte bara ansvar för oss själv utan även för våra vänner som är fast i missbruk och ännu inte bestämt sig för att sluta sitt missbruk.
Ord betyder inte mycket utan det är i handling vi praktiskt kan visa på ett alternativ till drogandet och tvångsvården. Och det vet jag att vi kan om vi hjälps åt på Brokks.
Efter jobbet kollade jag på studenttåget på stan.
Glada och förväntansfulla ungdomar.
Väl hemma la jag mig på sängen med hörlurarna på och lyssnade på George Michaels Older.
Cool och skön fredagsmusik efter veckans jobb.
Somnade skönt en timme.
Tittat lite på TV.
Såg Nordman sjunga Gyllene tider "jag går och fiskar"
Jag gillar verkligen Håkan Hemlin Sköna still och röst.

Känns som en bra dag.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0