En dag på infektion Onsdag 8/6-05

Hej.
Kom 8.00 till infektionskliniken på USÖ och blev mycket vänligt bemött.
Efter inskrivning och diverse blodprover fick jag rum 122 på avd 40 A.
Sedan var det dags för själva ingreppet. Jag fick lugnande medicin och lokalbedövning sedan stacks en ”spruta” in i levern där man tog en bit för analys. Leverbiopsid.
Det gick fort och hyfsat smärtfritt.
Sedan skulle man ligga still först två timmar på sidan. Sedan fyra timmar på rygg.
Ja sov mest med avbrott för sänka och puls en gång i halvtimmen.
Allt gick bra. Fick dessutom god mat. (Kebabgryta med ris)
Avsluta med att lämna sju rör blod.
Fick skjuts hem av svärmor. Då var klockan 18.00.
Alltså en lång dag på sjukhuset.
Väl hemma somna jag och sov till 22.00.
Känner mig sliten men glad att allt är på gång.
Tusen tack till alla jag mötte på Infektion i dag.


I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig.
Hasse Arvidsson


Kommentarer
Postat av: Bula

Hm hyfsat smärtfritt, undrar hur det går på en annan som har lite bilringar där dom vill göra hålet..

2005-06-08 @ 23:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0