Lindeskolans elit 17/6-05

HEJ.
För åttonde året i rad mötte jag i dag Lindeskolans elever i ”För det vidare”. Ett program där man under två veckor utbildar ett antal elever i drogprevention. Man gör studiebesök och diskuterar.
Jag tar med mig eleverna på en rundtur i Kilsbergen.
Vid går till Vargkitteln, Trollgrytan och besöker resterna av en gammal fornborg som är mellan 1000 och 1600 år gammal.
Därifrån har man en fantastisk utsikt över Närkesslätten och i horisonten ser man Hjälmaren. Vi tar rast vid Dammsjön där vi grillar korv och fikar.
Efter fikat berättar jag om min väg från missbrukare till föreståndare på ett behandlingshem och svarar på frågor.
Det är ett avslappnat och naturligt sätt att mötas.
Innan vi skiljs ställer vi oss i en ring och alla får säga några ord om dagen. Jag blev oerhört glad när flera av eleverna sa att jag ingav hopp.Det är precis det jag vill förmedla i min föreläsningar och i mitt arbete som föreståndare. HOPP.
Det var otroligt fina ungdommar med massor av bra frågor och funderingar. Jag fick mycket att tänka på. Tack ska ni ha.

Innan jag åkte hem åkte jag förbi Jens som spelat in lite ny reggae åt mig. Fransk och svens reggae. Otroligt skönt gung.

På kvällen åkte vi ut till vår sommarstuga vi hyr. Den ligger vackert vid Katrinelundsbadet. En riktig svensk sommaridyll.Rött hus med vita knutar.
Adrian hade med sig BJ
och Alice hade med sig Julia.
Så det blir säkert full fart i morgon.
Regnet smattrar nu skönt mot rutorna.

 I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0