Runt i krim 26/6-05

Hej.
Sov till 9.30 då jag vaknade av att jag hade ont i benen?
Gick ut och la mig i vilstolen och läste ”Runt i krim”.
En tidning jag får för att jag är övervakare.
I det förslag som ligger till ny kriminalvårdslag föreslås att övervakare byts ut mot stödperson.
Ett mycket bra förslag tycker jag.
Läser dessutom en mycket bra insändare i RiK om ASI skriven av Jan Resberg från Örebro.
Kan också tipsa om en diktbok skriven av en kille som nu sitter på Norrtäljeanstalten ”När tystnaden bröts” av Mohamed Marchoud.
Den handlar om övergrepp och att våga se det inre gallret.
Det enda galler du själv kan bryta ner.
På em kom Bjs Mamma, Pappa och syster och besökte oss.
Det var kul.
Adrian och Bj sover i tält på Borgmästarhollmen i kväll.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson


Kommentarer
Postat av: Ellen Wennersten

Boken "När tystnaden bröts" som du nämner kan enklast beställas på Förlaget Futurums hemsida med adress www.forlagetfuturum.com
Sommarhälsningar!

2005-07-07 @ 19:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0