Skolavslutning och böcker Torsdag 9/7-05

En förmiddag av återhämtning efter gårdagens sjukhusbesök.
Var på min dotter Alices skolavslutning på Björkhagaskolan.
Första klass är nu avslutad och det första sommarlovet börjar.
Avslutning var känslosam och vacker med ”den blomstertid nu kommer” och allt annat som hör till, Blommor, solsken, finklädda barn, gråtande föräldrar och vackra sånger.
Speciellt starka känslor i år eftersom politikerna i skolnämnd Syd-väst vill lägga ner denna underbara skola. Men vi föräldrar kommer aldrig att acceptera ett nerläggande. Aldrig
Barnen sjöng en sång om Björkhagaskolan och då önskade jag att politikerna hade varit där. Själv blev jag alldeles tårögd.
På eftermiddagen hade jag ett samtal på min mottagning på Jakobsgatan.
Vi jobbade med tankens kraft.
Sedan åkte jag till Lindska bokhandeln och köpte Lotta Thells senaste bok.
BORTOM LJUS OCH MÖRKER.
Vill du försöka förstå en Heroinist? Läs hennes böcker. Lättlästa och rakt på sak.
Finns i bokhandeln eller på Biblioteket.
På kvällen hade jag min Torsdagsgrupp som vanligt.
Vi tog det ganska lugnt och prata lite om sommarens för och nackdelar.
Sedan åkte jag hem till en av killarna och lånade en bok av honom som han rekomenderade.
FRÅGA INTE DITT LAND av Eldridge Cleaver. En självbiografi om ”De svarta pantrarna” där Eldrige var” informationsminister”.
Ska bli mycket spännande att läsa. Just nu läser jag Malcom X självbiografi skriven i samarbete med Alex Haley (Han som skrev Rötter). Mycket läsvärd.
Det blev mycket om böcker i dag men det är också en stor och viktig del i mitt liv.
 
Dags att gå ut med hunden.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0