Allhelgonkväll på Längbro 4/11-05

Hej.

En riktigt skön dag som började med frukost på Scandic hotell i Västhaga
med Alice, Jocke och Sandra.
Efter frukosten åkte Alice och jag till Kristinehamn.
Vi hälsade på Ulla och Olle. som är Alice Mormor och morfar
Jag passade på att hälsa på Susannes mormor Lilly
meddans Alice var med mormor och morfar.
Det är alltid lika kul att träffa Lilly.
Hon är 90 år och har full koll på litteratur och författare.
Vi diskuterade Augustpriset, Sara Lidman
och rallarnas villkor i Sverige i början av 1900-talet.
Lilly berättade att hennes morfar var 13 år uppe i norrland och byggde järnväg.
Ett otroligt hårt slit. När han kom hem efter 13 år kunde han köpa ett hus i Mullhyttemo.
Vinterbro heter stället. Det var inga snabba banklån på den tiden.
Nej. 13 års slit. Jag är full av beundran. Lilly må du aldrig sluta berätta.
Ska sticka så snart jag kan åka till Mullhyttemo och leta upp Vinterbro.
På kvällen kom Adrians gudfar Hugo.
Jag, Alice, Susanne och Hugo var på Längbro Kyrkogård och tände ljus.
Min mamma Signe fick ett ljus i minneslunden.
Hugos vän Eva-Maria fick ett ljus vid sin grav
och det sista ljuset tände vi vid Saras grav.

Vad händer när man dör?
Vad är själen?
Alice undrar meddans hon hoppar fram på kyrkogården och pratar oavbrutet.



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0