Nya tag 20/9-05

Hej.
I dag hade jag handledning med Mats Mogren som är leg psykolog,
leg psykoterapeut och director vid Göteborgs Psykoterapiinstitut (GPI).
Känns verkligen bra och mycket lärorikt.
Vi talade om den verksamhet jag ska bygga upp nu när jag slutat på Brokks hus.
Bra att ha en så kunnig handledning i ett så här tidigt stadium av en verksamhets bildande.
Jag har fått många förslag och erbjudanden att ta ställning till.
Jag har kvar min grupp på Torsdagskvällar. Den har jag haft i snart femton år.
I femton år har jag varje torsdagskväll möt människor som vill förändra sina liv.
Hört om deras planer, drömmar och visioner. Det har varit gråt och skratt.
En sak vet jag i alla fall. Aldrig mer föreståndare. Som det känns nu.  
Jag kom alldeles för långt ifrån patienterna. Min styrka ligger i att arbeta nära patienten och med kärlek, motivation och återfallsprevention söka vägar ur beroendet. . Det är tillbaka till det som gäller nu. Fick tyvärr inte den tid det kräver på Brokks. Jag har lärt mig otroligt mycket av killarna på Brokks under dom här åren och det är jag otroligt tacksam för. Det är med detta t i bagaget och med hjälp av
Mats Mogren jag nu tar ny satts och jag är mycket, mycket entusiastisk.

I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson


En länk till Göteborgs Psykoterapi Institut.
http://www.gpsi.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0