Akut-psyk 2/1-06

Hej.

Ett frukostmöte med en gammal bekant på fm.
Efter lunch träffa jag en ny kille.
”Vi kände oss för lite” och ska ses igen och prata vidare om det finns förutsättningar för fortsatt arbete.
Lite senare ringde en bekant och ville ha hjälp ner till Akut-psyk.
Jag hämtade honom och körde honom dit för han mådde riktigt dåligt.
4 timmar senare ringer han.
Han var hemma igen.
”Det finns ingen planering vad det gäller dig så vi kan inte skriva in dig här"
  Det var den tröst och hjälp han fick av världens bästa sjukvård.
AKUT-PSYK - var vänlig och ha en ordentlig planering med dig.
Annars är du inte välkommen här.
Vart är vi på väg när vi inte kan få hjälp när vi mår som allra sämst en måndag em.
Allt är kört och man vet inte vart man ska ta vägen med sig själv och livet.

Då vill ni ha en planering.

Måndag och dags för näst sista sprutan av min 24 veckors behandling mot Hepatit C.
(se länk: Hepatit C)



I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Hasse Arvidsson


Kommentarer
Postat av: Anette

Tänk jag känner igen kommentaren.. FIck samma kastat i huvet på mej förra veckan.. Ringde till Akut-psyk och pratade i ca 15 minuter, skulle bli uppringd nästa dag av någon.. denne någon har fortfarande inte ringt.. JAg förstår dom som lägger sej framför tåget.. Helt klart.. Eller som socialen säjer.. Ni har ju överlevt till nu.. Att sedan kronofogden kommer varje dag och ska se om vi har något som går att sälja för att få pengar till skulderna.. det räknas inte.. Men du.. Ha ett underbart liv..

2006-02-14 @ 22:03:40
Postat av: jonathan

hej mitt namn är jonathan och jag är snart 17 jag behöver akut hjälp men jag vet inte hur jag mår så dåligt att jag är nära inpå att vara en fara för mitt eget liv men inte för andras jag skadar aldrig andra bara mig själv. allt kommer tillbaka nu. förra sommaren var jag nära på att dö för jag ville inte längre jag orkade inte med mer:( jag börjagde vid ungefär denna tiden att skära mig sedan mitt i sommaren försökte jag ta liet av mig, jag tog 10 st adrenalinstabletter på 835 mg st så det blev ett förskott på adrenalin på 8350mg. dessa piller är förbjudna i sverige och klassas som narkotika och tar du många är dom livsfarliga vid 1 dos*(1st) får man hjärt klappning jag fick vänta i 5-6 timmar innan jag blev magpumpad. mirakel att jag faktiskt överlevde. mitt första självmords försök hände när jag var 5 år gammal och min första djupa depprition kom när jag var 9 jag blev omhändertagen när jag var 7 och är fortfarande de. under en period (när jag litade på min mamma och hon var den ända jag kunde snacka med) så fick jag inte ha kontakt med henne på 5 år jag litar inte längre på någon tror inte längre på hopp jag tror inte att jag kommer klara detta såvida jag inte får hjälp nu! jag lever bara för att inte såra andra genom att ta livet av mig jag vet inte var jag ska vända mig har sökt hur mycket som hälst på google efter att få snacka med någon online. inget finns:( jag undrar om du har något tipps? snälla om du bryr dig om människor och liv snälla snälla skaffa messenger så jag kan snacka med någon och skicka ett meijl till mig med din msn messenger adress. SNÄLLA om du bryr dig om mitt liv gör detta för mig!!!! tack på förhand

2007-04-15 @ 16:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0