Sara Lidman 22/1-06

Sara Lidman 22/1-06

Hej.
18 grader kallt i Björkhaga.
Alice väckte mig 20 min över sju.
PUH!
Vi gick in och la oss i soffan och titta på barnprogram på Tv.
Vi och vi jag tror jag somnade om  direkt.
Var ute en kort promenad med Izy.
Kallt, Kallt.
På em kom Krister, Jess och Tess och åt hos oss.
Lassange, sallad, bröd och en god olivolja.
Tiramisun till efterätt  fick godkänt.
Adrian kastade i sig maten och drog till Brädcentralen.
Hämtade han, Filip och Sebbe där kl. 19.00.
Nu ska jag lägga mig och läsa Jernbanan av Saras Lidman.
En 50-års present från Susannes mormor Lilly.
Hon har tjatat på mig i flera år om att jag borde läsa Sara Lidman.
Nu först förstår jag varför.
Vilken bok.
Vilket språk och en helt fantastisk historia.

Tusen tack Lilly för ett rikare språk och en ny värld.




I morgon blir det en bra dag.
Sköt om dig och håll fast vid dina drömmar.
Kärlek och respekt.
Hasse Arvidsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0